A munkahelyünkön rejtegetjük, otthon nem beszélünk róla, az iskolában elhallgatjuk, nyilvánosan soha nem mutatjuk meg. Mi lehet ez a nagy titok? Hát a menstruáció!
Nincs agyonhallgatottabb téma manapság a menstruációnál – derült ki egy átfogó nemzetközi felmérésből, amit az Essity, a női higiéniai termékek vezető gyártója készített. A 10.000 megkérdezett ember közel harmada gondolja úgy, hogy a menstruáció tabunak számít, amiről egyáltalán nem szabad beszélni. A számok beszédesek: 10-ből 9 nő a végsőkig elmegy, hogy titkolja, ha éppen menstruál!
Ennél is sokkolóbb, hogy a felmérésben a kamasz lányok 56%-a mondta azt, hogy inkább lenne bántalmazás áldozata az iskolában, mint hogy a menzeszről beszélgessen a szüleivel!
A stigmák és tabuk mélyére ásva a tanulmány készítői arra a következtetésre jutottak, hogy a kialakult helyzet oka a téma társadalmi megjelenésének teljes hiánya. A megkérdezettek több mint harmada SOHA nem találkozott TV-ben, filmen, könyvben, stb. olyan nővel, aki nyíltan beszélt volna a havivérzéséről.
Zách Anita pszichológus szerint a menstruációt érintő tabuképzés Magyarországon is megfigyelhető jelenség. Sok serdülő lány és nő számára a cél inkább a menstruáció túlélése, mint természetes testi-lelki szintű megélése. Itthon is ritka a menstruációról való természetes kommunikáció: családi környezetben, és még a kortársaikkal is nehezen beszélnek erről a témáról a fiatal lányok. Pedig a tapasztalat alapján lenne igény erre és a menstruáció természetes megélésére.
A Libresse új, #BLOODNORMAL kampánya szakítani akar a titkolózással, nekimegy a menstruációs stigmáknak. A világon elsőként olyan filmet készítettünk, ami nyitottan és őszintén, a maga valóságában mutatja meg a menstruáció folyamatát és a menstruációs vért. Az üzenet világos: A menstruáció természetes. A megmutatásának is annak kellene lennie.
De a kampányfilmet, amely meg meri mutatni a menstruációs vért, „elfogadhatatlannak” ítélték a tévécsatornák, és így visszautasították a sugárzását.
„Meglepőnek tartjuk, hogy amíg az erőszak-jeleneteknél normálisnak találjuk a vér látványát, a legtermészetesebb formájában képtelenek vagyunk elfogadni.Bár a menstruáció a hétköznapi élet része, a média erről nem hajlandó tudomást venni. A női higiéniai termékek vezető gyártójaként szembe akarunk szállni ezzel a szemlélettel. Célunk, hogy folytassuk a tabudöntögetést” - mondja Kardos Ildikó, az Essity Hungary marketing menedzsere a #BloodNormal kampányról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.