Egy növény, ami akkor virul, ha a párkapcsolat is!

Egy növény, ami akkor virul, ha a párkapcsolat is!

párkapcsolat
PUBLIKÁLÁS: 2020. február 26. 16:40
A párok közötti kommunikációt segíti a LovePlant okoscserép

A párok közötti kommunikációt segíti a LovePlant okoscserép

A digitalizáció az emberi kapcsolatok elidegenedéséhez vezet, vagy a telefonunk pont hogy képes közelebb hozni minket egymáshoz? Erre keresi a választ a Telenor LovePlant projektje, amely egy applikációval összehangolt okoscserép segítségével buzdítja figyelmesebb kommunikációra a párokat, akik egy 30 napos kihívás teljesítésével közösen táplálhatják a kapcsolatukat jelképező valódi növényt. A pszichológus szerint a kommunikáció minősége szorosan összefügg a párkapcsolattal való elégedettséggel.

„Közhely, de attól még igaz, hogy egy kapcsolat is olyan, mint egy növény: ha nem ápolod, nem gondoskodsz róla, nem fordítasz rá pontosan olyan és annyi figyelmet, mint amilyet kíván, akkor hosszútávon elhalhat.” – világít rá Szalai Katalin PhD, pszichológus, a LovePlant szakmai tanácsadója.

Egyre többet hallani azt a felvetést, hogy a digitalizáció térhódításával szinte párhuzamosan idegenednek el az emberi kapcsolatok, és a személyes kontaktust egyre inkább felváltja az online jelenlét. Erre a problémára reagálva alkotta meg a Telenor a LovePlant-et, amivel segíteni kívánja a párokat a mindennapi kommunikációban. Hiszen nem szükségszerű, hogy a telefon elidegenítő eszköz legyen, a kapcsolat katalizátora is lehet, ha a digitális kommunikációt nem csupán a napi bevásárlólista megosztására és a családi logisztika intézésére használjuk.

„A párok közötti kommunikáció minősége számtalan kutatás szerint szorosan összefügg a párkapcsolattal való elégedettséggel, illetve fontos szerepe van a kapcsolat fejlődésében, a pár életében szükségszerűen felmerülő stressz- és krízishelyzetekkel való pozitív megküzdésben.” - vallja Szalai Katalin pszichológus, aki a LovePlant projektben résztvevő pároknak szóló kihívás tudományos hátterének megteremtésében támogatta a Telenort.

A LovePlant elsődleges célja, hogy megmutassa, a digitális kommunikáció hogyan segítheti a kiegyensúlyozott párkapcsolatot, ha megfelelően élünk vele. A projekt keretében párok jelentkezését várják, akik közül a 40 kiválasztott egy-egy LovePlant okosnövényt kap a hozzá tartozó mobilapplikációval. A pár közös felelőssége a növény, hiszen az okoscserép csak akkor öntözi azt meg, ha mindketten sikeresen teljesítik a megmérettetéseket. Amennyiben a pár a kihívás bármely szakaszában 1 hétig nem gondoskodik a növényről, az applikáció számos figyelmeztetést követően automatikus locsolásra kapcsol, így védve a növényt a kiszáradástól.

A kihívások sorában szerepel többek között pozitív visszajelzés, érzelmek verbális kifejezése, közös élmény felidézése, apró meglepetés és közös program szervezése is. A pontos feladatok személyre szabottak, és attól függően változnak, hogy a párok tagjai mit jelöltek meg kapcsolati igényként a 30 nap kezdetén.

Szalai Katalin szerint: „A LovePlant egy olyan játék, ami a számtalan mindennapi intézendő által ostromolt és szétaprózódott figyelmet ráirányíthatja a kapcsolatra, a pozitív, egymást megerősítő párkapcsolati kommunikációra. Segíthet megélni a kapcsolat jelenét, segíthet mentális fókuszba helyezni a másikkal való pozitív, megerősítő kommunikáció fontosságát. A napi feladatok pozitív felhangja, illetve az azok által implikált kommunikáció pozitív megerősítésként szolgálhat a pár tagjainak.”

A játékos kihívások éppúgy hasznára válhatnak egy friss szerelmespárnak, mint egy gyermekes házaspárnak, hiszen a kommunikáció alapvető feltétele egy harmonikus, boldog párkapcsolatnak – ennek megteremtésében segít a LovePlant.

A LovePlant kihívásra február 28-án 10 óráig várják a jelentkező párokat. További információ és jelentkezés: www.telenor.hu/loveplant

A LovePlant-ről szóló videó: https://www.youtube.com/watch?v=K84JWD3apQ4

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.