A szívünkre vagy az eszünkre hallgatunk gyógyszervásárláskor?

A szívünkre vagy az eszünkre hallgatunk gyógyszervásárláskor?

döntés
PUBLIKÁLÁS: 2019. október 28. 11:05
Újfajta attitűddel jelentkeznek a páciensek a szakorvosoknál és a gyógyszertárakban, ez pedig többnyire a technológiai fejlődés, illetve az új kommunikációs csatornák megjelenésének köszönhető. Többek közt erről, valamint az egészségkommunikáció fogyasztói kérdéseiről is szót ejtettek a Central Insights rendezvénysorozat legutóbbi, V. Gyógyszerkommunikációs konferenciájának előadói.

Platformhatékonyság és a vásárlói döntések elemzése a Central Insightson

Újfajta attitűddel jelentkeznek a páciensek a szakorvosoknál és a gyógyszertárakban, ez pedig többnyire a technológiai fejlődés, illetve az új kommunikációs csatornák megjelenésének köszönhető. Többek közt erről, valamint az egészségkommunikáció fogyasztói kérdéseiről is szót ejtettek a Central Insights rendezvénysorozat legutóbbi, V. Gyógyszerkommunikációs konferenciájának előadói.

A Central Médiacsoport már hagyományosnak tekinthető konferenciáján ismét az online szféra térnyeréséről értekeztek a gyógyszergyártói, patikai és kutatói szegmens neves szakemberei. Ezúttal kifejezetten a keresleti oldal tájékozottságát, a döntési mechanizmusait befolyásoló tényezőket, valamint az egészségkommunikáció új kihívásait vizsgálták.

Elsőként dr. Mérő László, az ELTE Pszichológiai Intézetének professzora beszélt az érzelmek és a logika viszonyáról. Elmondása szerint az embernél a szív és az ész nem elválasztható, hiszen az érzelmeinknek a döntéshozatalban is fontos szerep jut. Dr. Aczél Petra, a Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének igazgatója a médiahatásokkal és az elköteleződéssel folytatta a tudományos megközelítést. Előadását a nudge mechanizmusára építette: a „noszogatás” a médiakommunikáció és a marketingstratégia egyik alappillére, amely során apró eszközökkel képesek hatni az érzelmi alapú döntésekre. Már a legapróbb eltérések a megfogalmazásban is manipulatívak lehetnek az igazgató szerint.

A kerekasztal-beszélgetésen dr. Kőházi Anikó orvos a fogyasztók internetes tájékozódásának hatására hívta fel a figyelmet. Elmondása szerint nem feltétlenül gond, ha a beteg összegyűjt némi tudnivalót azelőtt, hogy felkeresné a rendelőt. Márkus Ádám, a NAOS country managere szerint azonban a fogyasztó nem mindig tud olyan hatékonyan tájékozódni online, mint személyes kommunikációval.

„A gyógyszerész szerepe felértékelődött, de fontos, hogy az orvos és a gyógyszerész is elkötelezett legyen” – állította Sikos Gergely, az Aramis Pharma üzletági igazgatója. Önálló előadásban Kiss Katalin a gyógyszervásárlás befolyásoló tényezőiről beszélt.

Dr. Zlinszky János, a BENU Gyógyszertár igazgatósági tagja a gyógyszertárak marketingtevékenységéről mesélt. A Central Médiacsoport részéről pedig Éder Zsuzsanna digitális értékesítési menedzser és Kenessey Adrienn magazinértékesítési csoportvezető számolt be a kiadó eléréseiről. Elmondásuk szerint a tévénézők nagy részét – több, mint felét – képesek elérni nyomtatott kiadványaikkal is: ez közel 1,7 millió embert jelent. A vezető hazai orvosi portál, a HáziPatika.com ezek közül kiemelkedik 86 állandó szakértőjével és 300 ezer feletti Facebook-követőszámával. Ezt követően Mezei Noémi, a Central Médiacsoport kereskedelmi marketingmenedzsere és Krankovics Béla, a HáziPatika.com termékmenedzsere számolt be kutatásáról. Eredményeik szerint a fogyasztók egyre tudatosabbak, vásárlás előtt pedig nagy arányban tájékozódnak az internetről. A háziorvosokkal és gyógyszerészekkel folytatott kommunikáció, illetve a szakkönyvekben leírtak után az internetes egészségügyi oldalak tartalmát tartják a leghitelesebbnek. A televízióból, az internetes fórumokról, illetve a közösségi oldalakról származó információt már jóval kevésbé tartják megbízhatónak a kutatás eredménye szerint.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.