A kreativitás, az alkotó fantázia kialakulásához és gyakorlásához nagyon fontos a játék.
Szülőként sokszor azonban épp ez ellen dolgozunk, még ha a legjobb szándékkal is tesszük.
Egy kisautó a nagyitól, mert ma benézett hozzánk. Egy építő játék a nagynénitől, mert ügyes voltál a doktor néninél. Egy újabb darab a kedvenc mesefigurádból, mert annyira kérted, pedig csak a főzéshez ugrottunk be néhány apróságért. Most pedig jó lenne egy sárga autó, mert a Bencének is olyan van? Kacatok koraként is definiálják a napjainkban gyakori jelenséget: a gyerekszoba polcai roskadoznak, ám a gyerekek hamar ráunnak a játékokra, eközben a reklámok közt máris felbukkan egy újabb – vélhetően tiszavirág életű - kedvenc. Folyamatosan selejtezünk, de játékból mintha mégis egyre több lenne és megint tele a gyerekszoba. Hogyan változtassunk ezen?
A sok játék egyszerűen túlterheli a gyerek érzékelő képességét, a túl sok inger, választási lehetőség épp ellenkező hatást fejt ki: a gyerekek nyűgössé, síróssá válhatnak, a rengeteg játék mellett is unatkoznak. A bőség zavarában nem tud teljesen felfedezni és megismerni egy játékot, ezáltal arra sincs lehetősége, hogy rájöhessen, milyen sokoldalúan lehet játszani velük. Licsár Szilvia pedagógus, a Játékliget szakértője szerint is a mennyiség helyett inkább a minőséget érdemes előtérbe helyezni, ha játékvásárlás előtt állunk. Nem egyszerűen csak azért lesz minőségi, mert jól bírja a strapát, hanem azért, mert hosszú távon játéklehetőséget biztosít a gyerek számára, nem fogja hamar megunni, ehhez pedig az kell, hogy a játék szabadon variálható legyen.
A mai játékokat annyira szűk felhasználási célra tervezték, hogy gyerek legyen a talpán, aki ettől az erős sugalmazástól el bír szakadni és kreatívan, új játékot tud kitalálni az egyoldalúan használható eszközzel. Nyilván a szülő így egyre több játékot fog megvásárolni, ha azt szeretné, hogy a gyerek változatosan tudjon játszani, ám ezzel visszaértünk a túl sok játék és túl sok inger problémájához. Sokszor azonban a szülők maguk rontják le egy játék élvezeti értékét. Még ha van is egy jól variálható darab, gyakran még sincs a gyermeknek esélye szabadon alkotni. Konkrét példa, amikor azt látjuk, hogy az építőjátékból megépíthető formát – autót, repülőt, robotot – a gyerek az útmutató szerint összerakja, majd az alkotás a vitrinbe vagy a polcra kerül kiállításra, mondván a játék betöltötte funkcióját, nincs tovább dolgunk vele. Pedig lenne. Újat alkotni, az elemeket szétszedni és a gyerek fantáziájára bízva valami egészen mást építeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.