A babakorban játékként használt plüssfiguráktól a meseszereplő állatkákon át az első állatkerti kirándulásig, az iskolai környezetismeret-órákig, „állati” olvasmányainkig, egy jó David Attenborough-filmig, s végül akár saját háziállat tartásáig sokféle módon kísérik végig vadon élő (vagy háziasított) társaink a gyermekkort.
Nézzük, hogy segíti gyermekünk személyiség- és jellemfejlődését, ha az állatokkal cimborál!
Az állatvilágra való rácsodálkozás egy picit eltereli a fókuszt önmagunkról, sőt, az egész fajunkról is: olyan lények felé fordulunk figyelemmel, akikért felelősek vagyunk, akik különböznek tőlünk, és akik a mi jólétünktől függetlenül is teljes életre törekednek – a maguk módján. Az állatok megfigyelése a környezeti nevelés és egyben az elfogadás iskolájának első leckéje. Ha gyerekkorban megalapozzuk, fiainkban-lányainkban kialakulhat a törődés, az állatvilág és a természet megóvására irányuló készség és érzékenység.
Aesopus fabulái, népmesék, La Fontaine történetei és megannyi közmondás, sőt, Disney- és Pixar-rajzfilm tanúskodik arról, hogy az állatok felruházhatók emberi tulajdonságokkal… épp azért, mert az ő tulajdonságaik bizony az emberben is föllelhetők! Az állatvilágot szemlélve egyes vonásainkra ráismerhetünk (Szorgalmasak vagyunk, mint a méh? Lusták, mint a lajhár? Ravaszak, mint a róka? Hűségesek, mint a kutya? Makacsak, mint az öszvér?), és megtanulhatjuk kamatoztatni őket. Egyes viselkedésmintákat pedig érdemes eltanulni is az állatoktól.
Lenyűgöző dolgokra képesek négylábú, lábatlan, szárnyas, vagy épp pikkelyes barátaink! A makik külön hanggal jelzik, ha föntről, vagy ha lentről fenyeget veszély. A kígyóbűvölők igen nagy csibészek, ugyanis a kígyónak nincs füle, nem is hallja a zenét! A tarisznyarák nemcsak egy ceruzát, de egy akrilcsövet is gond nélkül kettéroppant az ollójával. Gondoltátok volna?! Az élményekkel járó, szórakoztató kikapcsolódás a gyerekek számára az egyik legpihentetőbb tevékenység. Hiszen az agyuk aktív (fel kell dolgozni a sok infót…), ugyanakkor stressztől és kényszeredett erőfeszítéstől mentes – valójában nem más ez, mint játék!
Az erdei iskolától az állatok közvetlen megfigyeléséig, velük kapcsolatos hobbikig (méhészkedés, lovaglás, madárfigyelés…) az állatokkal foglalkozás szinte mindig tapasztalat- és élményalapú, tehát a megszerzett információk sokkal mélyebben rögzülnek a gyerekekben, mint az egyirányú tanulási helyzetekben. Megtanulják elválasztani az adatot a ténytől, rácsodálkozhatnak egy jelenség sokféleségére, mindezt ráadásul az iskolában is sokoldalúan kamatoztathatják! Bár nem lesz mindenkiből biológus, bármilyen pályát is választ később az ifjúság, e készségek birtokában csak jól járhat.
Ha azonban közvetlen megfigyelésre nincs mód, érdemes olyan tartalmat keresni, mely egyszerre ismeretgazdag, szórakoztató és aktivitásra is késztet.
A Da Vinci Kids egyik fontos témája a természet és az állatok világa. A TV csatorna mellett a Da Vinci Kids applikáció is tartalmaz rengeteg állatos kisfilmet az Elképesztő állatok kategóriában, a legjobb műsorokat gyerekeknek. A Csodálatos állatok című sorozatban Steven és Gail útmutatásával izgalmas módon találkozhatnak a gyerekek az állatokkal.
Kiderül, hogy kommunikálnak a gyűrűsfarkú makik a farkukkal, mekkorát rúg egy kenguru, létezik-e szárny és toll nélkül repülő állat (súgunk: bizony létezik!), hogyan kell megmosni egy gyilkosbálna fogát, és miért kell vigyázni a rablópoloskával! Tippeket kapunk az állattartáshoz is. Tudtátok, hogy a két „legköltséghatékonyabb” háziállat a csiga és a kínai selyemlepke hernyója? A Csináld magad rovat segítségével építhetünk halastavat, gyíkok számára sütkérezőteraszt. A Játék rovatban pedig próbára tehetjük a fülünket: vajon felismerjük, milyen állat adja ki az adott hangot?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.