A különböző szépségápolási termékek esetében fontos meggyőződni arról, hogy a megfelelő termék kerül-e a kosarunkba.
Az NRC piackutató cég és a CD német kozmetikai márka közös felméréséből, amelyet 913 fő bevonásával készítettek olyan magyarországi nők és férfiak között, akik rendszeresen szoktak szépségápolási szereket vásárolni, kiderült, hogy tudatosan válogatunk ezek között a termékek között. Összességében elmondható, hogy főleg az illat, a textúra, az ár és az összetétel határozza meg a döntésünket.Az illat és a textúra a válaszadók86 százaléka szerint releváns, de az ár is sokak számára döntő tényező (78 százalék), míg a termék összetételét a harmadik legfontosabb szempontnak értékelték (59 százalék).Az friss kutatásban a márkanév a negyedik helyen végzett a vizsgált tényezők közül a fontossági listán, 47 százalékkal, a különböző védjegyeket és jelzéseket viszont valamivel kevesebben veszik figyelembe, a válaszadók 45 százaléka tartja ezeket döntő tényezőknek.
Utolsó helyen végzett a csomagolás, 33 százalék számára viszont így is fontos.A felmérés azt is vizsgálta, hogy a nők és a férfiak között mekkora eltérés van a különböző szempontok esetében, ennek köszönhetően az is kiderült, hogy habár azonos dolgokat tart lényegesnek mindkét nem, szinte az összes kategóriában a hölgyek vezetnek.
Az illat és a textúra például csak a férfiak 80 százalékának fontos, míg a nőknél ez az arány eléri a 91 százalékot, az ár a férfiak 74 százalékának releváns, a hölgyek esetében pedig 82 százaléknak. A termék összetétele a férfiak 50 százalékának és a nők 67 százalékának számít.A legnagyobb eltérés, 21 százalékkal a különböző védjegyek és jelzések megítélésében van, amelyekkel például a bio, vegán vagy állatokon nem tesztelt termékeket jelölik: a nők 55 százaléka keresi ezeket a csomagoláson, míg a férfiaknak csupán a 34 százaléka. A nők tehát sokkal érzékenyebbek a speciális igényeiknek megfelelő termékekre, de a márkanév és a csomagolás, minimális eltéréssel, közel azonos mértékben nyom a latba mindkét nem esetében. Összegezve tehát az eredményeket elmondható, hogy inkább a termék minősége érdekli a magyarokat és nem a külcsín.
A CD márka előző évi felmérésében, amikor csak a hölgyek vásárlási szokásait vizsgálta, kiderült, hogy a szépségápolási és kozmetikai termékek kiválasztása során az ár a legfontosabb tényező (86 százalék), ezt követte a termékek illata és textúrája, amit a válaszadók 84 százaléka értékelt lényegesnek és harmadik helyen végzett a termék összetétele, 65 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.