Így válasszunk frissítőt a nyári melegben

folyadékpótlás
PUBLIKÁLÁS: 2017. június 22. 13:06
Ki gondolná, hogy 1979-ben – közel 40 évvel ezelőtt – mindössze 2 liter ásványvizet ittunk évente, ez a szám jól mutatja, hogy a magyarországi ásványvíz-fogyasztás kezdetben igencsak alacsony volt.

Ki gondolná, hogy 1979-ben – közel 40 évvel ezelőtt – mindössze 2 liter ásványvizet ittunk évente, ez a szám jól mutatja, hogy a magyarországi ásványvíz-fogyasztás kezdetben igencsak alacsony volt.

15 éve ez az érték már elérte az 50 litert, most pedig a fogyasztás az európai átlagnál is nagyobb, 126 liter egy évben.

A hazai ásványvízpiac egyik meghatározója – a Mizse, a Primavera és Zafír magyar márkák forgalmazója –, a Magyarvíz Kft. 15 éves visszatekintéséből kiderül, hogy az ásványvizek típusaiban és kiszerelésében is jelentős változások történtek, és a megfelelő folyadékbevitel fontossága beépült a köztudatba, a folyadékbeviteli piramis segítségével pedig még az is kiderül, hogy hogyan kerülnek az elbújtatott kalóriák a szervezetünkbe.

A felnőttek napi vízigénye 2,5-3 liter, amiből kb. 1,5 liter valamilyen ital formájában jut a szervezetünkbe. A közel 3 literre azért van szükségünk, mert nagyjából ennyit veszítünk el naponta többek között a verejtékezéssel, kivált a nyári időszakban.

Egy felnőtt testének 60 százaléka folyadék,a csecsemőknél ennél is magasabb, míg az idősebbeknél alacsonyabb ez az érték. A kisbabák és az idősek fokozottan veszélyeztetettek nyáron, a kicsik, mert kisebb a testük, így könnyebben kiszáradhatnak, az idősek, mert kevesebb a folyadék a szervezetükben, és szomjúságérzetük alacsony. A szívproblémákkal küzdőknek pedig ajánlott odafigyelni arra, hogy a vízpótlás ásványianyag-tartalmú vízzel történjen. De fontos tudni, hogy az ásványvíz nem csak a szomjúságunkat oltja, hanem segít a kalcium és magnézium pótlásában is.

Hidratáló piramis:http://www.primaveraviz.hu/primavera-sport

Átlagosan a napi kalóriaszükségletünk 20%-át italok formájában juttatjuk a szervezetünkbe. Ez azt jelenti, hogy egy felnőtt ajánlott napi 2000 kalóriabeviteléből kb. 400-500-at a különböző italok emésztik fel, ezért a kutatók azt javasolják, hogy ezt az értéket mérsékeljük 10 százalékra. A folyadékbevitelt mutató piramis megmutatja, hogy mennyi „elbújtatott” kalória kerül szervezetünkbe a különféle italok elfogyasztásával nap mint nap.

„A Mizse vizünk nátriumszegény – az ilyen fajta diétához is kiválóan alkalmas – , kedvező a magnézium és kalcium aránya, eredendően adott lúgossága miatt természetes egyensúlyt képez, nagyon jó ásványianyag-összetételű ásványvíz, ami alkalmas a mindennapi folyadékszükséglet pótlására” – véli Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

viz_folyadékpótlás

Az új trendekről Balog Zoltán elmondta: „Érdekesség, hogy megváltozott a palackok méret szerinti kereslete: bár még mindig a 1,5 literes ásványvizek a legkelendőbbek, a piac egyre inkább a kisebb kiszerelések felé tolódik – a Magyar Ásványvíz Szövetség adatai és a miénk szerint is a vásárlók egyre szívesebben választják 0,5 literes palackokat. Míg 15 évvel ezelőtt alig-alig vásárolták ezt a kiszerelést - csupán 1%-ot képviselt a teljes értékesítésből - ez a szám mostanra közel 40 százalékra nőtt. Véleményem szerint ennek két oka lehet; egyrészt, mert a kisebb kiszerelést praktikusabb magunkkal vinni bárhová is megyünk, másrészt sportoláshoz, mozgáshoz is inkább ezt vesszük magunkhoz.”

viz6

Jól látható a szénsavmentes ásványvizek előretörése is. Magyarországon 2002-ben az eladott vizek 79 százaléka szénsavas volt, 2016-ban ez 57 százalékra csökkent. A Mizse vizek forgalmazójánál ez az arány 50-50 százalék.

A Magyarvíz teljes éves forgalma 10 év alatt több mint megháromszorozódott. 2016-ban már 200 millió palackot értékesítettek. A zászlóshajó Mizse egyúttal az egyik legnagyobb ismertséggel rendelkező magyar ásványvíz, amely országos szintű disztribúcióval rendelkezik. Ma minden harmadik vásárló a brandek piacán közel 10%-ot képviselő Mizsét teszi a kosarába.

viz7

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.