Az AVON és az NRC friss kutatása szerint a 18-59 év közötti magyar nők számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, azonban a fogalom pontos jelentése még nem tisztult le igazán számukra. Jelenleg három alaptevékenységet értenek alatta: a jótékonykodást, egyfajta vállalati garanciát a tisztességes üzletvitelre és az értékesített termékek minőségére, illetve mecénási tevékenységet.
A reprezentatív felmérés azzal a céllal készült, hogy megismerje a 18-59 év közötti magyar nők társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos benyomásait, gondolatait.
Az első nagyon fontos kérdés, hogy mit is jelent a magyar nők számára maga a fogalom. A CSR alatt jelenleg három alaptevékenységet értenek a megkérdezettek: az egyik a jótékonykodás, amely a nélkülözők segítését jelenti számukra. Mások egyfajta vállalati garanciaként értelmezik a CSR-t, ami elsősorban a tisztességes üzletvitelre, az eladott termékek megfelelő minőségére terjed ki. Harmadsorban pedig mecénási tevékenységet gondolnak a fogalom mögött, amely során a vállalatok sportolókat támogatnak vagy éppen kulturális, esetleg egészségügyi fejlesztésekhez nyújtanak segítséget.
A kutatás eredményei azt is megmutatták, hogy a magyar nők érzékelik, hogy a CSR elnevezés mögött fontos és pozitív tartalom áll. A megkérdezettek harmada kifejezetten érzékeny a vállalati felelősségvállalási programok iránt. Mindössze ötödük minősül a CSR elől teljesen elzárkózónak, a megkérdezettek közel fele pedig „korlátozottan érzékeny”-nek. Ez mindenképp bizakodásra adhat okot, ugyanakkor az is látszik, hogy az elköteleződés inkább csak elvi szinten jelenik meg.
A nők 64%-a nagyon fontosnak tartja azt, hogy a vállalatok CSR programmal rendelkezzenek, ugyanakkor 48%-uk a CSR-t hasznos, de elsősorban divatos fogalomnak tartja, a megkérdezettek 43%-a pedig kifejezetten marketingfogásnak gondolja.
A munkahelyválasztás esetében a cég CSR tevékenysége, mint döntési szempont még nem meghatározó: a felsorolt hat paraméterből (fizetés, rugalmasság, munkahely megközelíthetősége, munkahelyi légkör, karrier és CSR) a hatodik helyen végzett. A fizetés és a munkába járás ideje a legfontosabb szempontok, még azok esetében is, akik érzékenyek a CSR problémák iránt.
„Számunkra nagyon fontos megerősítést hordoz magában ez a jelenlegi kutatás. Egyrészt azt látjuk, hogy a magyar nőknek igenis fontos, hogy milyen társadalmi felelősségvállalási tevékenységet folytat egy-egy vállalat. Másrészt az is kiderült, hogy mind a mellrákellenes, mind a családon belüli erőszak ellenes küzdelmünk magas ismertséggel bír a megkérdezettek körében, ráadásul, amire legbüszkébbek vagyunk, hogy olyan jelzőkkel társították őket a megkérdezettek, mint hiteles, valós segítséget nyújtó és megbízható. Ezek olyan alapértékek, amelyekre a jövőben is építeni tudunk és elkötelezetten, hosszú távú programokat valósíthatunk meg”- mondta Végh-Kósa Anita, az AVON Magyarország kommunikációs vezetője.
Összességében elmondható, hogy a vállalatok CSR tevékenysége bár nem minden szempontból elsődleges - pl. munkahelyválasztás -, de a vállalatról kialakított képet, véleményt jelentősen javítja. Különösen igaz ez, ha olyan program kapcsolódik a vállalat nevéhez, ami hiteles és valós segítséget jelent a társadalom számára. Az ilyen, a témához kapcsolódó, releváns tartalommal feltöltött, emberközeli program a vállalat hírnevét és a tudatos társadalmi felelősségvállalás jelentőségét is pozitív irányba növelheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.