Megdöbbentőek a legfrissebb adatok: tovább nőtt a fiatalkorúak eltűnésének száma Magyarországon. Idén hatodik alkalommal rendezik meg a jelenséghez kapcsolódó Ezer Lámpás Éjszakája társadalmi célú programot. A kampányban 13 város vesz részt, minden helyszínen jótékonysági koncertekkel, családi-és gyerekprogramokkal, valamint bűnmegelőzési tanácsadással hívják fel a figyelmet a csellengés veszélyeire. Tovább folytatódik a tejesdoboz akció és újabb digitális felületen keresik az eltűnt fiatalokat.
Egy kisváros lakosságának megfelelő gyermek-és fiatalkorú eltűnését jelentették be 2015-ben hazánkban. Az Országos Rendőr-főkapitányság Hermon Körözési Nyilvántartási Rendszere alapján 16.429 14-18 év között kiskorú eltűnésével kapcsolatban rendeltek el nyomozást, míg a gyermekkorúaknál (0-14 év közöttiek) 2850 esetben kellett mozgósítani a nyomozó hatóságot.Összességében 19.279 körözést indítottak el a rendőrök tavaly a 18 évnél fiatalabbak eltűnésével kapcsolatban. Jelenleg több mint 4 ezer kiskorút nem találnak a szülők és a hozzátartozók.
A gyermekeltűnések felkutatása érdekében létrehozott civil kezdeményezés – melynek ötletgazdája és szervezője Kárász Róbert – 2011. május 25-én, az Eltűnt Gyermekek Világnapján debütált Budapesten. Az Ezer Lámpás Éjszakája az elmúlt években folyamatosan bővült, május 29-én, vasárnap az ország 12 nagyvárosában kerül megrendezésre a társadalmi célú kezdeményezés, június 11-én pedig Kisvárda ad otthont a programnak. Az idén 6. születésnapját ünneplő eseménysorozat egész napos családi és gyerekprogrammal, valamint jótékonysági koncertekkel várja az odalátogatókat. A fiatalkorúak védelme érdekében minden helyszínen bűnmegelőzési tanácsadással nyújtanak segítséget az ORFK munkatársai, az UNICEF mellett pedig több gyermekvédelemmel foglalkozó civil szervezet is jelen lesz.
Magyarországon évente 8-10 millió olyan tejesdoboz kerül forgalomba az Alföldi Tej Kft jóvoltából, amelyeken eltűnt fiatalkorúak fényképei és adatai láthatóak. A termékkommunikáció sikerességét jól mutatja, hogy 2011 óta, közel 30 eltűnt gyereket sikerült megtalálni a tejesdobozok segítségével. A termékkommunikáció hatékonyságát pedig az is növeli, hogy hozzájárul a gyermekeltűnések elleni preventív intézkedésekhez, hiszen nagyon sok családban a tejesdobozokon látható gyermekek fényképei indítják el a párbeszédet az aggasztó jelenséggel kapcsolatban.
Az idei Évben a MinDig TV márkán keresztül az Antenna Hungária is bekapcsolódott a kampányba, és egy speciális felületen folyamatosan jeleníti meg a rendőrség által keresett kiskorúak adatait. A MinDig TV Plusz hibrid tévés szolgáltatásának köszönhetően további sok ezer háztartásba juthatnak el a gyermekeltűnésekkel kapcsolatos felhívások.
Több mint 60 együttes és énekes vállal szerepet az Ezer Lámpás Éjszakája kampány 13 helyszínén. Igazi sztárdömping várható mind a 12 nagyvárosban és Budapesten is. A társadalmi célú programon többek közt olyan fellépők állnak majd színpadra, mint Curtis, Radics Gigi, a Holdviola, Nagy Feró és a Beatrice, a Sugarloaf, a Ladánybene 27, a Belmondo, ByeAlex és a Slepp és még sokan mások.
A program védjegyévé vált figyelemfelkeltő és látványos akció az idén sem marad el. A résztvevők tizenkétezer világító lufit engednek majd a magasba, így emlékezve az eltűnt gyerekekre, valamint a világító gömbök fényeivel jelezni szeretnék azt is, hogy minden gyereket hazavárnak.
A kampány sikerességéhez elengedhetetlen a közelmúltban létrehozott Keszthelyi Alapítvány a Mosolygó Gyermekekért támogatása, amely tevékenységével a jövőben is gyermekekkel kapcsolatos társadalmi célú kezdeményezéseket indít és támogat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.