Egy újtechnológiája segíthet az olyan mélyen gyökerező félelmeik legyőzésében, mint a rettegés a nyilvános beszédtől vagy a magasságtól. Ez az eredménye a vállalat Launching People kampányán belül életre hívott #BeFearless programnak. A Németországból, Ausztriából, Oroszországból, Romániából, Bulgáriából, Magyarországról és az Egyesült Arab Emirátusokból kiválasztott résztvevők Samsung Gear VR-t használva virtuális valóság tréningen vehettek részt, hogy kiderüljön: a magával ragadó, virtuálisan megtapasztalt kihívások segítenek-e a való életben is leküzdeni a félelmeket.
A tréning végén a 27 résztvevő készen állt, hogy felfedezze saját legjobb lehetőségeit, és legyőzze a nyilvános beszédtől valamint a magasságtól való félelmét. A résztvevők közül néhányan az általuk elért eredményeket egy valós kihívás teljesítésével is megünnepelték az Egyesült Arab Emirátusok-beli Dubajban, ahol élesben birkóztak meg ezekkel a félelmekkel: néhányuk a Courtyard Playhouse színházban nagy tömeg előtt tartott nyilvános beszédet, páran pedig kipróbálták a Dubai Mall kötélpályáját.
A tréning négy héten keresztül, részben szakember segítségével, részben pedig otthoni önképzés keretén belül zajlott. A #BeFearless program iránti érdeklődés elsöprő volt: közel 7500-an jelentkeztek a felkészítőkre a különböző országokból. Végül 27 kiválasztott kapott lehetőséget arra, hogy a Samsung Gear VR segítségével biztonságos virtuális környezetben nézzen szembe a félelmeivel.
„A résztvevő fiatalok reakcióinak köszönhetően aprogram tele volt fantasztikus pillanatokkal. Hihetetlenül megható volt látni, ahogy az egyének szembenéztek azzal, amitől a leginkább rettegtek, elhitték, hogy képesek legyőzni félelmeiket, kitartottak és teljesítették is a céljaikat.” – mondta el Dr. WP Hong, a Samsung Electronics marketing igazgatója. „Ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek, aki közreműködött a programban, és már nagyon várom, hogy láthassam a következő kihívásokat.”
Az emberek kisebb-nagyobb csoportja előtti beszédtől való rettegés bénító hatással van sokak társas életére és szakmai sikereire. A Samsung #BeFearless programja három különböző, négyféle nehézségi fokú szituáció elé állította a résztvevőket a virtuális valóságban, olyan apró megpróbáltatással kezdve, mint egy iskolai vita, állásinterjúval vagy értekezlettel folytatva egészen a nagy tömeg előtt való megszólalásig.
Ahhoz, hogy a résztvevők a következő szintre kerüljenek, le kellett győzniük az adott szituációt. A siker vagy kudarc számos olyan tudományos és orvosilag alátámasztott kritériumtól függött, mint a pulzusváltozás, a szemkontaktus minősége, a beszéd hossza,és az önbeszámolón alapuló szorongásszintek.
A magasságtól rettegő résztvevők ugyancsak a Samsung Gear VR segítségével feszegethették saját komfortzónájuk határait, és kerekedhettek felül félelmükön. A program során a résztvevők négy különböző virtuális helyszínre juthattak el, három nehézségi szinten: utazhattak felfelé egy teljesen átlátszó liftben, leugorhattak egy szikla tetejéről, kipróbálhatták a magashegyi heli-síelést, de akár sétálhattak egy felhőkarcoló tetején is.
A program sikerét a dél-koreai Gangnam Severance Kórházhoz tartozó Yonsei Egyetem orvosainak legfrissebb kutatása is alátámasztotta, akik 82 embert vizsgáltak, hogy kiderítsék, hogyan segíthetnek a VR tréning programok túllépni a saját félelmeiken. A kutatócsoport eredményeiből az derült ki, hogy a nyilvános beszédtől és a magasságtól való félelem csökkentésében közel 90 százalékban sikeres a kezelés.
A megfigyelésben résztvevő tériszonyos emberek 87,5 százalékánál már a két hetes VR tréningen való részvétel is közel negyedével – 23,6 százalékkal - csökkentette a félelmi szintet. A nyilvános beszédtől rettegők között ez az arány még magasabb, a résztvevők 88,1 százalékánál csaknem ötödével (18, 7 százalékkal) csökkent a rettegés mértéke.
A Samsung #BeFearless programja a Launching People kampány részeként valósult meg. A kampány célja, hogy felkutassa azokat a kreatív és innovatív ötleteket, amelyek megmutatják a technológia erejét a társadalmat érintő valós kihívások megoldásában. A program célközönsége napjaink digitális bennszülöttjei, akik számára a technológia hatalmas eszköz, és a benne rejlő lehetőségeket maximálisan szeretnék kiaknázni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.