A 35 ezer brit gyermek bevonásával készült felmérés azt sugallja, hogy azok a gyerekek, akik aktív társalgást folytatnak családjukkal a közös étkezések során, jóval magabiztosabbak. A szigetország 188 iskolájában tanuló 8 és 16 éves kor közötti diákokkal kérdőívet töltettek ki tavaly családjuk közös étkezési szokásairól.
Az adatok azt sugallják, hogy a csendben zajló közös családi étkezések rosszabb hatással vannak a gyerekek magabiztosságára, mint az, ha a család egyáltalán nem ül le közösen enni.
Az eredmények szerint a családjukkal napi rendszerességgel együtt étkező és közben beszélgető gyerekek mintegy kétharmada szólal meg magabiztosan mások előtt, míg ugyanez az arány a csendben étkező családok gyermekeinél 47 százalék és a családjukkal nem közösen étkező társaiknál 52 százalék.
Az első kategóriába tartózok mintegy 75 százaléka mondta, hogy magabiztosan bekapcsolódik az iskolai beszélgetésekbe, míg a családdal együtt, de némán, vagy csak ritkán társalogva étkező gyerekeknél 57 százalék, a harmadik kategória tagjainál pedig 64 százalék volt ugyanez az arány - adta hírül a BBC hírportálja.
A felmérés szerint a gyerekek és fiatalok többsége (87 százalék) rendszeresen együtt étkezik családjával, ám míg a családok majdnem háromnegyede beszélget evés körben, addig mintegy 7 százalékuk majdnem mindig csendben falatozik.
Az ingyenes iskolai ebédet kapó gyerekek valamivel kisebb arányban (71 százalék) társalognak napi rendszerességgel a családjukkal a közös étkezéseknél. Az idősebb, 14-16 éves diákok esetében az arány szintén alacsonyabb volt (68 százalék), szemben a 11 és 14 évesek körében mért 76 százalékkal.
A National Literacy Trust nevű londoni jótékonysági szervezet Words for Life elnevezésű kampányában arra bátorítja a szülőket, hogy olyan kis lépésekkel fejlesszék gyermekeik beszéd- és értelmezőképességeit mint, a "közös családi étkezéseknél való társalgás".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.