Milliós bírságra számíthatnak egy nagykanizsai vásárcsarnokban. A NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága a NAV Bevetési Főigazgatóság járőreivel, valamint a Zala Megyei Kormányhivatal ÉbÁI szakembereivel közösen a napokban váratlan, kora reggeli ellenőrzést tartott egy nagykanizsai vásárcsarnokban.
A tőkehús és baromfihús forgalmazásának vizsgálata során hét üzletet ellenőriztek, aminek eredményeként hat üzletben 1358 kg terméket foglaltak le. A legnagyobb tételt − 800 kg húst és húsipari terméket − az egyik hentesbolt raktárában találták. A kifogásolás oka minden esetben az volt, hogy jelöletlenül, illetve tiltott módon, helyben lefagyasztott húsokat tároltak. A bírság összege várhatóan milliós nagyságrendű lesz.
Az ilyen és ehhez hasonló szabálytalanságok hatékony és gyors kivizsgálását, s ezzel együtt azélelmiszer-biztonságikockázatok csökkentését segíti elő a NÉBIH ingyenes telefonos szolgáltatása, a Zöld szám. A fogyasztóbarát szolgáltatás megismertetésére a NÉBIH országos reklámkampányt indított.
A Zöld számon (06 80 263 244) a fogyasztó bejelentést tehet minden olyan esetben, amikor élelmiszerrel kapcsolatos biztonsági problémát tapasztal. Ilyen például a lejárt fogyaszthatósági vagy minőség-megőrzési idő, jelöletlen élelmiszer, visszafagyasztott termék, higiéniai problémák az elárusító- vagy vendéglátóhelyen.
A NÉBIH Zöld számán munkaidőben a hivatal munkatársai veszik fel a fogyasztói bejelentéseket, munkaidőn kívül pedig üzenetrögzítő működik. A konkrét élelmiszer-higiéniai probléma bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a szakemberek a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék.
A szabálytalanság megszüntetésével pedig megelőzhető egy esetleges súlyosabb probléma. A fogyasztói bejelentések elősegítik, hogy a hivatal gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni egy konkrét problémára, ellenőrzött és biztonságosan fogyasztható élelmiszerekkel találkozzunk az üzletekben.
A nyomtatott sajtóban, rádióban, televízióban, óriásplakátokon és online médiában megjelenő hirdetések, tájékoztatják a fogyasztót az ingyenes szolgáltatás céljairól, hasznosságáról és használatának technikai részleteiről. A Zöld szám kampány az idén januárban indult Ételt csak okosan! program része, amely az élelmiszer-biztonsági kockázatok csökkentését, a fogyasztói tudatosság növelését, az ismeretanyag bővítését tűzte ki célul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.