Többnyire szóbeli támadásokról volt szó. Ugyanakkor a gyerekek több mint hét százaléka lett az interneten vagy a telefonon keresztüli zsarolás áldozata - állapította meg az olmützi Palacky Egyetem pedagógiai tanszéke és a Seznam.cz internetes portál közös felmérése.
A felmérés során, amelynek eredményét a pénteki cseh sajtó hozta nyilvánosságra, az egész országban mintegy 4000 általános iskola több mint 21 ezer tanulóját kérdezték meg.
"A molesztálás megszokott formáinál a gyerekek nem szólnak a felnőtteknek; erre azokban az esetekben kerül sor, amikor a gyerekek tanácstalanok. Például ha zsarolják vagy megfélemlítik őket" - kommentálta a felmérés eredményét Kamil Kopecky, az egyetem szakoktatója.
A felmérésből kiderült: a gyerekek 75 százaléka természetesnek tartja, hogy az interneten nyilvánosságra hozza teljes nevét és e-mail címét. A gyerekek több mint egynegyede nyugodtan elküldené bárkinek saját fényképét, miközben nincs tudomása arról, hogy éppen a fényképekkel lehet a leginkább visszaélni.
A megkérdezett gyerekek 7 százaléka feltette az internetre mezítelen fotóját, és 9 százalékuk ilyen fotót másnak is elküldött. A gyerekek 12 százaléka találkozott már azzal, hogy mezítelen fényképüket másvalaki tette fel a világhálóra. Ezeknek a jelenségeknek a legfőbb oka a szórakozás és az egymással kommunikáló partnerek közti fényképcsere.
Teljesen idegen személyekkel a gyerekek 53 százaléka kommunikált az interneten. Több mint egynegyedük idegen embert is felvett a barátai közé.
A gyerekek 36 százaléka bármikor kész volt a személyes találkozóra internetes partnerével. A gyerekek majdnem 44 százalékát felkérték egy ilyen találkozóra, és a megszólítottak fele megjelent a megadott helyszínen - közölte Martin Kozísek, a Seznam.cz biztonsági menedzsere.
A felmérés szerint a gyermekek egyharmada őszinte és igazat mond az internetes kommunikáció során. Ugyanakkor internetes partnereinek csak a megkérdezett gyerekek 2,5 százaléka hisz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.