Lányok rózsaszínben

lányok
PUBLIKÁLÁS: 2013. március 26. 12:00
Egy friss tanulmány szerint a lányok kétéves koruk körül kezdik el kedvelni a rózsaszínt, annak ellenére, hogy születésükkor még egyik színt sem részesítik különösebben előnyben. Ugyanebben a korban kezdenek el a kisfiúk elutasítani mindent, ami rózsaszín, mivel amint tisztába jönnek saját nemi identitásukkal,ragaszkodni kezdenek a sztereotípiákhoz.

Egy friss tanulmány szerint a lányok kétéves koruk körül kezdik el kedvelni a rózsaszínt, annak ellenére, hogy születésükkor még egyik színt sem részesítik különösebben előnyben. Ugyanebben a korban kezdenek el a kisfiúk elutasítani mindent, ami rózsaszín, mivel amint tisztába jönnek saját nemi identitásukkal,ragaszkodni kezdenek a sztereotípiákhoz.

A New Jersey-i Rutgers Egyetem kutatói hét hónapos és ötéves kor közötti gyerekeket vontak be kísérletükbe, melynek során a kicsikneknyolc különböző színű karkötő,pohár és képkeret közül kellett kiválasztaniuk a kedvencüket.

Kétéves korra a lányok sokkal gyakrabban választottakrózsaszín tárgyakat, mint afiúk, két és fél éves korukra pedig már határozottan érződött, hogy arózsaszínlett a kedvenc színük.

Nem sokkal korábban Dr. Amanda Rose, a Missouri Egyetem munkatársa csaknem kétezer kisgyerek és tizenéves bevonásával végezte el - szintén a nemek közti különbségekkel kapcsolatos - vizsgálatait, melyek során arra a megfigyelésre jutott, hogy a fiúk - a korábbi vélekedésekkel ellentétben - nem azért nem szeretik kibeszélni a problémáikat, mert zavarban érzik magukat, vagy félnek kimutatni az érzéseiket, hanem azért, mert mindeztfelesleges időpocsékolásnak érzik.

Ezzel szemben alányok,miután megosztották valakivel a problémáikat, felszabadultabbá válnak. Az eredmények fényében talán könnyebb megérteni, miért viszonyulnak eltérő módon anők és a férfiak a párkapcsolati problémáikhoz.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.