Hallgass zenét a facebookon

technika
PUBLIKÁLÁS: 2012. december 17. 15:25
Figyelemre méltó ütemben terjedtek el a közösségi hálózatok, közösségi weboldalak az elmúlt néhány évben. Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban, Oroszországban és sok európai államban a felnőtt népesség mintegy fele használja aFacebook és társai szolgáltatását. A szegényebb országokban is kéz a kézben jár az internet terjedésével e hálózatok népszerűvé válása.

A Pew Research 21 országot érintő globális kutatása szerint a zene a legnépszerűbb tartalom a közösségi médiában, maga mögé utasítva a helyi híreket és érdekességeket, valamint a sport-, a politikai és a vallási híreket is.

Figyelemre méltó ütemben terjedtek el a közösségi hálózatok, közösségi weboldalak az elmúlt néhány évben. Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban, Oroszországban és sok európai államban a felnőtt népesség mintegy fele használja aFacebook és társai szolgáltatását. A szegényebb országokban is kéz a kézben jár az internet terjedésével e hálózatok népszerűvé válása.

Ezzel párhuzamos technológiai fejlemény a mobiltelefonok térhódítása világszerte. Ezeket, a hagyományos telefonálás mellett, mindinkább használják szöveges és képüzenetek küldésére. Az internetet könnyen elérhetővé tevő okostelefonok előretörése is a szemünk láttára megy végbe: Japánban, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában minden második felnőtt polgár rendelkezik már ilyennel.

E technológiák elsősorban a fiatalok és a magasan iskolázottak körében terjedtek el. A vizsgált országok szinte mindegyikében megfigyelhető volt a 30 évesnél fiatalabbak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők relatív túlsúlya a közösségi médiahasználók és az okostelefonnal rendelkezők körében.

95xmovdx

A kutatás a felhasználói szokások keretfeltételei mellett a közösségi online tevékenység tartalmát is vizsgálat tárgyává tette. A vizsgált országok közül 20-ban (Pakisztánt kihagyták a közösségi média alacsony elterjedtsége miatt) átlagosan a felhasználók kétharmada úgy nyilatkozott, hogy zenével és filmekkel kapcsolatos véleményüket osztják meg internetes ismerőseikkel. Jelentős számban posztolnak helyi ügyekkel, sporttal és politikával kapcsolatos bejegyzéseket, míg a vallási témájú tartalmak erősen lemaradva követik ezeket gyakoriságban.

A helyi ügyek, politikai és vallási kérdések igen fontosnak bizonyultak az arab világban. Például Egyiptomban és Tunéziában, a jázminos forradalom két meghatározó országában tízből több mint hat felhasználó politikai nézeteinek is hangot ad a közösségi oldalakon. Ezzel szemben a 21 ország átlagértéke csupán 34 százalék.

Egyiptomot, Tunéziát, Libanont és Jordániát vizsgálva a kutatók azt találták, hogy a felhasználók több mint 70 százaléka osztja meg álláspontját ismerőseivel a helyi jellegű, közösségi ügyekben. Világszerte ez az arány átlagosan csupán 46 százalék.

Az internet és a közösségi média terjedése párhuzamosan zajlik az alacsony- és közepes átlagos jövedelmű országokban. Amint hozzáférnek a világhálóhoz, az emberek többsége rendszerint a közösségi média részese is lesz. A gazdaságilag fejlettebb országokban kisebb lelkesedés övezi ezeket a netes közösségeket. Különösen Japánban és Németországban figyelhető meg ez a távolságtartás - itt az összes internetező kevesebb, mint fele használja a Facebookot és a többi közösségi oldalt.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.