Az EU-s törvény célja az, hogy megóvja a fogyasztókat a vény nélkül kapható gyógynövényes orvosságok lehetséges káros mellékhatásaitól. Az új jogszabályok most először biztosítják azt, hogy csak a régi, minőségileg ellenőrzött készítményeket lehessen forgalmazni. A gyógynövényekkel gyógyító természetgyógyászok és a gyógynövényes készítmények gyártói azonban egyaránt attól tartanak, hogy kiszorulnak a piacról.
Az iparágat mostanáig az 1968. évi gyógyszertörvény szabályozta, amelyet még akkor fogalmaztak meg, amikor csupán néhány gyógynövényalapú készítmény létezett, és nagyon kevés fitoterapeuta tevékenykedett.
Egy brit közvélemény-kutatás szerint azonban az elmúlt két évben a brit felnőttek körülbelül egynegyede használt gyógynövény alapú készítményeket, amelyeket többnyire vény nélkül vásároltak bioboltokban vagy gyógyszertárakban.
A szabályozás az összes gyakori termékre, így az orbáncfűre, az echinaceára és a macskagyökérre, valamint a hagyományos kínai és indiai orvosságokra is kiterjed. Egyes gyógynövényes készítmények erős hatásával, illetve a szabványos gyógyszerekkel való kölcsönhatásával kapcsolatban azonban aggályok merültek fel. Az orbáncfű például a fogamzásgátló tablettával lép kölcsönhatásba, a páfrányfenyő és a ginzeng pedig a vérhígító warfarinhoz hasonló hatást váltanak ki.
Az új törvény szerint kizárólag azokat a termékeket lehet forgalmazni, amelyeket a tagállamokban illetékes egészségügyi termékellenőrző hatóságok engedélyeztek. A gyártóknak bizonyítaniuk kell, hogy termékeik megfelelnek a szigorú szabványoknak, és állandó, egyértelműen jelzett adagokat tartalmaznak. Ahhoz pedig, hogy hagyományos orvosságként elismerjék, a terméknek legalább 30 éve használatban kell lennie, ebből 15 évet az EU-ban.
A gyógynövényes készítményeket csak kisebb betegségekre, például köhögésre, náthára, izomfájdalomra vagy alvászavarokra hagyják jóvá. A már korábban az üzletek polcaira került termékek szavatossági idejük lejártáig forgalomban maradhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.