A legzöldebb „szórólapkampány”

környezetvédelem
PUBLIKÁLÁS: 2011. május 05. 09:24
Az adó 1% gyűjtésére szervezetek sokasága kötött kompromisszumot, és a környezetvédelmi szempontokat háttérbe szorítva kénytelen volt szórólapok millióit kinyomtatni a „jó ügy” érdekében, vagy a reklám hatásának csökkenésével kellett számolnia. A WWF idén szakított a kompromisszumokkal, és elkészítette a világ legzöldebb szórólap kampányát!

A reklámipar nagyon sok papírt fogyasztott az elmúlt évtizedek során világszerte. Ezért a WWF előállt az egyetlen szórólap kampányával.

Az adó 1% gyűjtésére szervezetek sokasága kötött kompromisszumot, és a környezetvédelmi szempontokat háttérbe szorítva kénytelen volt szórólapok millióit kinyomtatni a „jó ügy” érdekében, vagy a reklám hatásának csökkenésével kellett számolnia. A WWF idén szakított a kompromisszumokkal, és elkészítette a világ legzöldebb szórólap kampányát!

Nincs szükség a felesleges papírfogyasztásra. Sem a felesleges nyomtatásra, sem a szórólapozás folyamatának egyéb nagy - humán vagy egyéb erőforrást igénylő - lépéseire. A több reklámügynökség ötletével, született meg az egyetlen szórólapon alapuló kampány.

papir2

A kampány lényege, hogy egyetlen szórólapot nyomtatunk, amely az adó 1%-ának gyűjtésére irányul. Ezt a szórólapot elvisszük egy forgalmas belvárosi csomópontba, legyen az metró aluljáró vagy egy pláza mozgólépcsője. Egy önkéntesünk átadja a lépcső egyik végénél a szórólapot egy járókelőnek, aki a lépcsőn éppen el tudja olvasni a rövid szöveget.

A lépcső másik végén másik önkéntesünk elkéri a szórólapot, és odaadja egy másik járókelőnek, aki az ellenkező irányba tart. És ezt folytathatjuk, amíg a két önkéntes és a szórólap bírja. A kampánynak azonban ez még csak az alapja, hisz két önkéntes és egy szórólap egy nap alatt csupán néhány száz érdeklődőt érhet el. Ezért az akcióról kisfilmet készítünk, amely a világháló segítségével futótűzként terjedhet el.

„Az egyetlen példányszámban nyomtatott szórólap ötlete valóban papírtakarékos. Márpedig erre szükség van, hiszen percenként 35 futballpályányi erdőt veszítünk el Földünkön, s ennek 20%-áért a papírgyártás a felelős” - hangsúlyozza Figeczky Gábor, a WWF Magyarország megbízott igazgatója.

WWF29

A világ legzöldebb kampányának megvalósítása tehát egy kézenfekvő és nagyon is szükségszerű lépés volt. A WWF, a világ egyik legnagyobb természetvédelmi szervezetének hazai csapata így nyugodtan költi majd el az erdők és lakóinak védelmére gyűjtött 1%-os bevételt. Az ötletgazda kreatív csapat tagjai pedig büszkék lehetnek a Föld jövőjéért tett munkájukra.

Természetesen az offline eszközök teljes kiszorításáról szó sincs, de tudatos és takarékos felhasználásról igen. Az adó 1%-ából származó bevételt a hazai erdők és az erdei élővilág, elsősorban a hiúz védelmére fordítja a WWF Magyarország.

„Az erdők védelmében valóban célunk volt a kampány optimalizálása. Természetvédelmi alapítványként mindig figyelünk a tudatos papírhasználatra. Az adó 1% gyűjtésében azonban nincs könnyű dolgunk. Reméljük, hogy ezzel az ötlettel sikerül áttörnünk a reklámzajt, anélkül, hogy a környezetünket különösebben terhelnénk.” - bizakodik az igazgató.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.