Az adó 1% gyűjtésére szervezetek sokasága kötött kompromisszumot, és a környezetvédelmi szempontokat háttérbe szorítva kénytelen volt szórólapok millióit kinyomtatni a „jó ügy” érdekében, vagy a reklám hatásának csökkenésével kellett számolnia. A WWF idén szakított a kompromisszumokkal, és elkészítette a világ legzöldebb szórólap kampányát!
Nincs szükség a felesleges papírfogyasztásra. Sem a felesleges nyomtatásra, sem a szórólapozás folyamatának egyéb nagy - humán vagy egyéb erőforrást igénylő - lépéseire. A több reklámügynökség ötletével, született meg az egyetlen szórólapon alapuló kampány.
A kampány lényege, hogy egyetlen szórólapot nyomtatunk, amely az adó 1%-ának gyűjtésére irányul. Ezt a szórólapot elvisszük egy forgalmas belvárosi csomópontba, legyen az metró aluljáró vagy egy pláza mozgólépcsője. Egy önkéntesünk átadja a lépcső egyik végénél a szórólapot egy járókelőnek, aki a lépcsőn éppen el tudja olvasni a rövid szöveget.
A lépcső másik végén másik önkéntesünk elkéri a szórólapot, és odaadja egy másik járókelőnek, aki az ellenkező irányba tart. És ezt folytathatjuk, amíg a két önkéntes és a szórólap bírja. A kampánynak azonban ez még csak az alapja, hisz két önkéntes és egy szórólap egy nap alatt csupán néhány száz érdeklődőt érhet el. Ezért az akcióról kisfilmet készítünk, amely a világháló segítségével futótűzként terjedhet el.
„Az egyetlen példányszámban nyomtatott szórólap ötlete valóban papírtakarékos. Márpedig erre szükség van, hiszen percenként 35 futballpályányi erdőt veszítünk el Földünkön, s ennek 20%-áért a papírgyártás a felelős” - hangsúlyozza Figeczky Gábor, a WWF Magyarország megbízott igazgatója.
A világ legzöldebb kampányának megvalósítása tehát egy kézenfekvő és nagyon is szükségszerű lépés volt. A WWF, a világ egyik legnagyobb természetvédelmi szervezetének hazai csapata így nyugodtan költi majd el az erdők és lakóinak védelmére gyűjtött 1%-os bevételt. Az ötletgazda kreatív csapat tagjai pedig büszkék lehetnek a Föld jövőjéért tett munkájukra.
Természetesen az offline eszközök teljes kiszorításáról szó sincs, de tudatos és takarékos felhasználásról igen. Az adó 1%-ából származó bevételt a hazai erdők és az erdei élővilág, elsősorban a hiúz védelmére fordítja a WWF Magyarország.
„Az erdők védelmében valóban célunk volt a kampány optimalizálása. Természetvédelmi alapítványként mindig figyelünk a tudatos papírhasználatra. Az adó 1% gyűjtésében azonban nincs könnyű dolgunk. Reméljük, hogy ezzel az ötlettel sikerül áttörnünk a reklámzajt, anélkül, hogy a környezetünket különösebben terhelnénk.” - bizakodik az igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.