A legújabb kutatások szerint a különböző tápanyagokkal dúsított italok, amelyeknek a gyártók szerint jótékony egészségügyi hatásaik vannak, csak drága luxusitalok.
A Choice nevű fogyasztói cég kutatásai szerint az ötszáz milliliteres Nutrient Water, Smart Water és Vitamin Water elnevezésű termékek elegendő cukrot tartalmaznak, hogy fedezzék egy átlagos nő napi cukorbevitelének egyharmadát.
A kutatásból kiderült továbbá, hogy a jótékony egészségügyi hatásokkal bíró természetes összetevők a legtöbb esetben csak természetes ízesítőket jelentenek, amelyek nem tesznek semmit egészségünkért; igaz, nem is ártanak. Ingrid Just, a Choice szóvivője szerint a gyártók azt akarják elhitetni a fogyasztókkal, hogy ezek a termékek egészségesek, amikor a legtöbb esetben egy pohár sima víz és egy alma elfogyasztásával is többet tehetünk az egészségünkért.
"A termékek reklámjai a legnagyobb jóindulattal is félrevezetőek, ezeknek az italoknak ugyanis szinte semmilyen jótékony egészségügyi hatásuk nincs" - nyilatkozta Just kisasszony a Sydney Morning Heraldnak. A félrevezető reklámokra a legjobb példa a Multivitaminos Áfonya-Grapefruit ízű Nutrient Water, ami gyártói szerint hasonló jótékony hatással bír, mint nyolc óra alvás vagy egy tál zöldség.
A gyártók természetesen védelmezik termékeiket, szerintük ugyanis a jótékony hatások nem légből kapottak, a cukortartalom pedig segít az energiaszint megőrzésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.