Walt Disney a hurkák ellen

friss hírek
PUBLIKÁLÁS: 2010. október 08. 00:00
A Walt Disney cég támogatja a First Lady, Michelle Obama által indított kampányt, melynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása.

A Walt Disney cég támogatja a First Lady, Michelle Obama által indított kampányt, melynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása.

Az ?Egészséges Élet Varázsa? elnevezésű kampány egyes állomásain beszédet mond majd Michelle Obama, a tini bálvány Nick Jonas, Brenda Song televíziós személyiség és más hírességek, akik mind az egészséges életre szeretnék rávezetni a gyerekeket és szüleiket - adták hírül a Disney szóvivői.

A kampány részeként a Disney egymillió dollárt ajánlott fel játszóterek, parkok és más közösségi helyek építésére az Egyesült Államok 10 kevésbé támogatott területén. Gyakran ugyanis a biztonságos játszóhelyek hiánya miatt maradnak a gyerekek a lakásban és választják inkább az evést a mozgás helyett.

A Disney kezdeményezése része a First Lady januárban indított ?Mozgásra fel!? elnevezésű kampányának, amelynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása. A gyermekkori elhízás jelenleg háromszor annyi amerikai gyermeket érint, mint 30 évvel ezelőtt.

Az Egyesült Államokban jelenleg minden ötödik 6 és 19 év közötti gyerek elhízott, ami azt jelenti, hogy testtömegindexük (amelynek kiszámításához a kilogrammban megadott testtömeget osztjuk a méterben mért testmagasság négyzetével) nagyobb, mint 30.12267Egészségügyi értelemben ez annyit jelent, hogy a gyerekek sokkal veszélyeztetettebbek egyes betegségek szempontjából, melyek közül a leggyakoribb a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri megbetegedések és az agyvérzés. Szakértők szerint ez a mostani lesz az első generáció, akiknek várható élettartama alacsonyabb, mint szüleiké.

Mrs. Obama szerint a Disney programja segíthet abban, hogy a ?Mozgásra fel!? kampány üzenete eljuthasson közvetlen is a gyerekekhez. ?Remélem, hogy az Egészséges Élet Varázsa program keretein belül a gyerekek megtanulják majd, miként vegyék kezelésbe saját egészségük ügyét, és miként változtassák meg étkezési szokásaikat és életmódjukat? - nyilatkozta a First Lady.

A Disney legújabb akciója része annak a gyermekkori elhízás elleni kampánynak, amit a cég 2006-ban kezdett, és amelynek lényege, hogy a jól ismert Disney márkát olyan termékekhez társítsák, amelyek segítenek az egészséges életmód fenntartásában. ?Nagyon büszkék vagyunk, hogy megtehettük a következő lépést a gyermekek és családok egészségéért folytatott harcban, különösen, hogy ezt a First Lady "Mozgásra fel!" kampányának keretein belül tehetjük? - nyilatkozta Bob Iger, a Disney jelenlegi elnöke.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.