Egy iskolás gyerekek körében végzett tanulmány felfedte, hogy nem téved az, aki azt állítja: a toll hatásosabb, mint a billentyűzet.
Virginia Berninger, a Washingtoni Egyetem oktatáspszichológus professzora másodikos, negyedikes és hatodikos gyerekeket vizsgált, hogy mennyire tudják leírni az ábécét, mondatokat és szövegeket tollal illetve billentyűzettel.
?A gyerekek következetesen jobban teljesítettek a szövegek esetében, ha tollal írtak. Többet és gyorsabban sikerült papírra vetniük.? ? mondta Berninger. A kutatók azt is elmondták, hogy csak az ábécé írása esetén bizonyult jobbnak a billentyűzet a tollnál. A mondatok esetében vegyes eredmények születtek. A harmadikosok azonban hosszabb esszéket írtak tollal, és gyorsabban is.A tanulmány azt is kimutatta, hogy a negyedikesek és a hatodikosok tollal sokkal összetettebb mondatokat alkottak, és ezt nem befolyásolta a helyesírásuk. Kiderült továbbá, hogy a legtöbb gyereknek negyedikes koráig nincs igazán fogalma arról, hogy mi is az a mondat. ?A gyerekeknek meg kell érteniük a mondat illetve egy teljes gondolat definícióját, mielőtt le tudnának írni egyet saját maguk is. Az írás nagyon különbözik a beszélt nyelvtől. Nem beszélünk ugyanis teljes mondatokban. Ilyenkor a mondatoknál kisebb ill. nagyobb egységeket használunk.? ? mondta Berninger.
Azt is hozzátette azonban: "Sokkal behatóbban kell tanulmányoznunk a számítógéppel történő írás folyamatát, habár az iskolák a korai szakaszban még nem integrálják be ezeket a gépeket az oktatás menetébe. Segítenünk kell a gyerekeknek, hogy tollal és géppel egyaránt megtanuljanak írni. Egyiket sem kell eldobnunk, mindkettőre szükségünk van. Több kutatás kell, hogy lássuk, hogy egy betű leírása illetve lenyomása a billentyűzeten miként befolyásolja az agy működését.?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.