A sörös doboz színe befolyásolja az alkoholfogyasztás kockázatának megítélését

friss hírek
PUBLIKÁLÁS: 2010. november 18. 00:00
A Missouri Egyetem kutatói kimutatták, hogy azok a hallgatók, akik az egyetem színeivel ellátott sört fogyasztottak, kevésbé gondolták veszélyesnek az alkoholt.

A Missouri Egyetem kutatói kimutatták, hogy azok a hallgatók, akik az egyetem színeivel ellátott sört fogyasztottak, kevésbé gondolták veszélyesnek az alkoholt.

Az egyetemisták alkoholizmusa egyre nagyobb problémát jelent ? nemcsak az Egyesült Államokban. Ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az egyetemi kampuszok alkoholt korlátozó intézkedései, és a hallgatók az alkoholizmus veszélyeiről történő felvilágosítása.

Chris Loersch és munkatársai azt vizsgálták, hogy a különböző marketingstratégiák hogyan befolyásolják az alkoholfogyasztási szokásokat. Megállapították, hogy amennyiben egy fogyasztási csoport tagjai egy terméken felismerik a csoportot szimbolizáló jelképeket, vagy színeket, az emberek az a terméket biztonságosnak vélik.

Korábbi tanulmányok már felvetették, hogy a csoporthoz (egyetemhez, főiskolához) való tartozást erősítő termékek befolyásolják a fogyasztási szokásokat, azonban a jelen tanulmány az első, mely ezt alkoholos termékeken keresztül demonstrálta. Azok a hallgatók, akik az egyetemre jellemző színezésű sörösdobozokból fogyasztottak, biztonságosabbnak gondolták a terméket, mint a hagyományos dobozból söröző társak.13788A háromlépéses tanulmány első vizsgálatában a résztvevők rangsorolták, hogy mennyire tartják veszélyesnek a hagyományos, illetve a saját színekbe öltöztetett dobozolt sör fogyasztását, és ez utóbbi alacsonyabb pontokat kapott. Második lépésben megvizsgálták, hogy a hallgatók a sörözdoboz láttán mennyire asszociálnak a veszélyre és a biztonságra, és a szociológusok megállapították, hogy a saját színekkel ellátott doboz hamarabb kelt biztonságot, és lassabban jön elő a veszély kifejezés. A harmadik fázisban a doboz láttán rangsoroltak veszélyesség szempontjából, az egyetemi kiszerelés itt is alacsonyabb eredményt kapott.

A tanulmány következtetése az volt, hogy a marketingkampány valóban befolyásolja a fogyasztási szokásokat, azonban a veszélykereső magatartásnak az egyetemi közösségekben nem szabadna, hogy helye legyen. A kampusznak inkább a felelősségteljes fogyasztásra kellene nevelnie a hallgatókat.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.