A hagyományos esküvői ajándékok mára háttérbe szorultak, és helyüket átvette a kevésbé személyes ajándék, a készpénz iránti igény.
Puszta racionalitás?
A Wedding Magazine című brit lap 3412 megkérdezett hölgye közül 45 százaléknyian szívesebben kapnának pénzt, míg a tradicionális listáról választott ajándékokra kevesebb, mint a megkérdezettek harmada vágyik. Kedvelt ajándékozási forma a nászútra beváltható utalvány is, ennek a válaszadó nők 26 százaléka örülne.
Az újság főszerkesztőjének nyilatkozata szerint a választás a pénz és az ajándéktárgyak között, az előbbi javára, mindinkább növekvő trend. A múltban e kérdésben bizonytalankodó fiatalok a jelen gazdasági körülmények között hajlamosak áthágni a hagyományokat és a hitelek szorításában az univerzálisan felhasználható pénz mellett teszik le a voksukat. Valószínűleg az a tény is az ajándékok ellen szól, hogy a modern párok a nagy nap előtt rendszerint már hosszabb ideje együtt élnek, így nincs igazán szükségük berendezési tárgyakra.
Drága mulatság
Fontos érv a pénz mellett az is, hogy a házasodni készülők döntő többsége nem számít a szülők segítségére az esküvő finanszírozásában. A megkérdezettek 55 százaléka úgy nyilatkozott, hogy saját maguk fizetik a ceremónia költségeit, míg a házasulandóknak csak negyede esetében állják teljes egészében a szülők a lagzi árát, ami, a kutatás szerint egyáltalán nem kevés. A brit fiatalok átlagosan több mint 6 millió forintnak megfelelő angol fontot költenek a nagy eseményre.
Változó szokások, meglepő aggodalmak
A felmérés igazolni látszik azt a trendet is, hogy egyre csökken az életüket egyházi szertartás keretében összekötő párok száma, igaz néhány százalékkal még megelőzi a kizárólag polgári esküvők számát. A felmérés szerint a megkérdezett párok 43 százaléka tervezett templomi szertartást (10 százalékkal kevesebben, mint az előző évben), míg 40 százalék a polgári esküvőt választotta.
Érdekesség, hogy az ifjú arák legnagyobb aggodalma, hogy a nevezetes napon túl sok alkoholt fogyasztanak, és ezzel tönkre teszik az egész eseményt. 70 százalékuk éppen ezért igyekszik minél kevesebbet koccintani a vendégekkel. A vezető félelmek közé tartozik még, hogy rossz lesz az időjárás, amelytől a hölgyek közel fele tart, míg 28 százalékuk a családtagok közötti esetleges nézeteltérés következményein aggódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.