A Health Psychology című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányba huszonnyolc erősen dohányzó felnőttet vontak be. A résztvevőknek a cigarettáról való leszokást népszerűsítő kisfilmeket vetítettek le, közben pedig mágneses rezonanciás képalkotó eljárás (MRI) segítségével követték nyomon agyi aktivitásukat.
A résztvevők minden egyes kampányfilm után szóban is beszámoltak leszokási szándékuk erősségéről, illetve arról, mennyire bíznak leszokásuk sikerében. A kutatók egy hónap elteltével ellenőrizték, hogy miként változtak a vizsgálatba bevont emberek dohányzási szokásai.
Megállapították, hogy azok, akiknél az MRI-vizsgálat aktivitást mutatott a középső prefrontális kéregben a filmnézés közben, jelentősen nagyobb eséllyel csökkentették dohányzásukat, függetlenül attól, mit vallottak korábban szándékaikról vagy elszánásuk erősségéről. A Michigani Egyetem kutatói úgy vélik, módszerükkel nagyobb eséllyel jelezhető előre, mely hirdetések, kampányfilmek segíthetik hatékonyan a dohányzásról való leszokást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.