Hajókatasztrófa

Schobert Norbi a verőcei hajótragédiáról: „Talán elalhattak az utasok...”

Zs.

Létrehozva: 2024.05.21.

A fitneszguru 18 évvel ezelőtt szerzett vezetői engedélyt hajóra, azóta számtalan alkalommal behajózta már a Duna számos szakaszát. Schobert Norbi szerint életszerűtlen, hogy ne tűnt volna fel a kishajóról a kivilágított monstrum, aminek nekicsapódtak.

Gyászol az ország, feltételezhetően hét halálos áldozata van annak a verőcei hajókatasztrófának, ami szombaton éjszaka történt. Az eddigi adatok szerint egy motorcsónak belecsapódott egy szállodahajóba, az ütközésnek pedig akkora volt az ereje, hogy a kis hajó darabokra hullott. A baleset után egy férfi ki tudott úszni a partra, ő hívott segítséget. Két holttestet megtaláltak vasárnapra, öt embert pedig még mindig keresnek... 

Rendőrök helyszínelnek a szállodahajónál. Az ütközés nyoma jól látszik a fényezésen Fotó: Krizsán Csaba

A hajóstársadalmat megrendítette a tragédia 

A baleset híre gyorsan eljutott az ország egyik szegletéről a másikra, és bár mindenkit megrendített, akinek köze is van a hajózáshoz, azt talán még jobban megviselte. A hajós emberek ugyanis a zsigereikben érzik, elképzelik a vízi ütközést... És nem mellesleg hajós társakat kell most gyászolniuk. Így van ezzel Schobert Norbi is, aki immár 18 éve hajózik a Dunán. A fitneszguruval kedden délelőtt beszélgettünk a szörnyű balesetről.

Verőcei hajóbaleset
Ennyi maradt az ütközés után a kisebb hajóból, amiben nyolcan utaztak Fotó: BRFK Budapesti Rendőr-főkapitányság/Facebook

Nehéz bármit is mondani egy olyan szituációban, ahol feltételezhetően hét ember az életét vesztette... Végtelenül sajnálom az áldozatokat és a családjaikat is. Ezt nem lehet feldolgozni.

– kezdte Norbi, majd így folytatta: 

Mint hajós, sajnos hasonló véleményen vagyok most is, mint a Hableány-katasztrófánál voltam: a hajózás szabályai szerint mindig a kisebb hajónak kell kitérnie. Az mozog könnyebben, gyorsabban manőverez. A nagy nem tud kitérni. A szabályozás szerint a nagy hajók orra előtt egy kilométeres távolságot kötelező tartani. Azért, mert például ha lefullad egy hajó, akkor az uszályok és a szálloda hajók nem tudnak megállni. 

– Tizennyolc éve hajózom, sokféle szituációt megéltem, és az a véleményem, hogy aki betartja a szabályokat, az biztonságban van a vízen. 

Schobert Norbi
Schobert Norbi szerint be kell tartani a szabályokat, akkor nem lehet baj Fotó:  Szabolcs László

Schobert Norbi: A nyomozás majd kideríti, mi történt...

Schobert Norbi szerint a szállodahajó kapitánya nem is láthatta a felé közeledő csónakot, és itt az sem számít, hogy nappal van vagy éjszaka. A nagy hajóról le sem lehet látni, hogy mi van az orra előtt, pláne alatta... 

A tengeren minimum egy kilométer távolságot kell tartani a nagy hajóktól, a Dunán - a helyszűke miatt - ez úgy van megfogalmazva, hogy "a maximális távolság". A kisebb hajóknak magyarul a lehető legtávolabb kell lenniük a nagyoktól. Az útjukat pedig semmi esetre nem keresztezhetik. Az elő sem fordulhat.

 - mondja Norbi, majd hozzáteszi: 

A nyomozás majd kideríti, mi történt, én azt gondolom, hogy talán elalhattak az utasok, vagy a kapitányuk rosszul lett hirtelen. Másképp nem kerülhettek volna a nagy hajó orrához. 

rendőrség, vízirendőrség, verőcei hajóbaleset, duna, motorcsónak
A rendőrség megállás nélkül - még kedden délelőtt is - keresi a motorcsónak öt eltűnt utasát Fotó: Bors

 

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek