Az Estöri Kreatív Történelmi Verseny utolsó feladataként a diákokat arra kérték, mutassák be a dualizmus korának jeles figuráit az alapján, hogy mit és hogyan kommunikáltak volna az életükről az Instagramon. Milyen események voltak fontosak számukra, és ezek közül mit osztottak volna meg a közösségi felületen gridben vagy akár sztoriban a követőikkel?
A 6 történelmi karaktert 2-2 csapat dolgozta fel, különböző aspektusokból nézve az életüket. Ha kíváncsi, mivel lett volna tele Blaha Lujza színésznő, illetve celeb feedje, miről posztolt volna Mikszáth Kálmán a regényíró és újságíró, mi volt Zsolnay Vilmos sikerének a titka és hogyan segítette Esterházy III. Miklós a Szépművészeti Múzeum létrejöttét vagy, hogy miként ünnepelt volna Tisza Kálmán és Baross Gábor az Instagramon egy-egy politikai siker után, most kreatív középiskolások segítségével visszarepülhet a múltba.
– Az Estörivel nem csupán az a törekvésünk, hogy a korszak mélyebb megismerését és megértését elősegítsük és a történelemtanítás hagyományos nézőpontja mellett más szemszögből - korabeli történelmi személyek, újságírók „bőrébe” bújva - is szemügyre vehessék a diákok a korszak eseményeit, hanem olyan kompetenciák mozgósítása is, mint a kutatási-elemzési affinitás, a kreatív-alkotói készségek, a művészi képességek, vagy a szövegírói véna kibontakoztatása, vagy épp a digitális készségek, a média és kommunikációs ismeretek fejlesztése” – fogalmazott Czigány Balázs, az Esterhazy Privatstiftung igazgatóhelyettese, aki hozzátette, jelen helyzetben az Estöri egy jó példa lehet a digitális oktatás egyfajta megvalósítására is.
A járványhelyzet miatt az online térbe költözött verseny idei legjobb csapatait a zsűri május végén hirdeti majd ki.
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.