Szabira megyünk a Super Bowl miatt

Szabira megyünk a Super Bowl miatt

amerikai futball
PUBLIKÁLÁS: 2020. január 23. 13:30
Bors

14. Super Bowl-közvetítésére készül Faragó Richard, a Sport TV kommentátora: most is Miamiba utazik, ahol az első döntője is volt 2007-ben. Az amerikaifoci magyar hangjával megnéztük, mi változott azóta, hogy akkor 41 meccset adott a tévé, az idén 108-at.

Őrületet okoz

Amerikában régóta óriási a felhajtás a sportág körül, a finálé folyamatosan nézettségi csúcsot dönt.

„Anno még itthon kevesen ismerték, most pedig már az emberek ébren maradnak a hajnali meccsre, éttermek tartanak nyitva, sokan szabadságot vesznek ki másnapra. Volt, hogy diákok tőlünk kértek igazolást a hiányzásra. Megadtuk és az iskola el is fogadta”

Egekben az árak

A liga bevétele, a fizetési sapka és a játékosok bérei mellett a Super Bowl belépőinek az ára is emelkedett. Tizenhárom éve 700 dollár, most nagyjából 2500 dollár (757 ezer Ft) az átlagjegyár. Míg 2007-ben 2,6 millió dollár volt egy 30 másodperces reklám a döntőn, addig ma már 5,6 millió (1,6 milliárd Ft).

„Rengeteg cég itt mutatja be az új reklámjait, a tv-csatornák a meccs után tartják új műsoraik premierjét.”

Letisztult formák

Aki a tévé előtt ülve élvezi a meccset, annak feltűnhet, hogy a tizenhárom évvel ezelőtti képminőség, a feliratok, a grafikák elavultnak tűnnek.

„Furcsa logók voltak, elnagyolt betűk, sokkal letisztultabb a mostani formavilág.”

Agybajok

A biztonságra nagyobb hangsúlyt fektetnek, ma már nem lehet olyan ütközéseket megcsinálni, mint akkor.

„Az agyrázkódások miatt megtiltották a sisakkal sisaknak ütközést. Minden felszerelést folyamatosan fejlesztenek.”

Szigorúbb előírások

Ami Faragó munkáját illeti, évről évre szigorúbb előírásokat szabnak.

„Például már be kell jelenteni a vezeték nélküli eszközeinket. Volt olyan, hogy az egyik mikrofonunkat nem használhattuk, mert rendőrségi frekvencián volt.”

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.