A múlt heti teltházas Aréna-koncertje kifejezetten jó hatással volt Majka nyári, Budapest parkos bulijának jegyelővételére. Az ózdi rapper pár nappal ezelőtt büszkén posztolta a közösségi oldalán, hogy alig negyedóra alatt sikerült eladni az első ezer darab, 2499 forintos „early bird” jegyet a nyár legnagyobb estéjére. Gyors fejszámolás után könnyen kiderül, Majka tizenöt perc alatt két és fél milliós bevételt generált már a koncertjének. A példátlan teljesítménnyel kapcsolatban megkerestük Majkát is, aki friss adatokkal is szolgált.
– Eddig úgy tudom, 4600 jegy kelt el az elmúlt napokban. Nem tudom, hogy ez az arénás siker miatt van-e, de azt tudom, hogy negyven éve erre vártam. Szeretnék még hasonló bulikat, hiszen kötelességem megtartani ezt az elképesztő közönséget – mesélte a Borsnak Majka.
Nem is csoda, a hétvégi koncerten tizenháromezer ember tombolt Majka dalaira, ahol a látványos show-elemek mellett olyan sztárfellépők is szórakoztatták a közönséget, mint Király Viktor, Pápai Joci és Kollányi Zsuzsi. A borsos jegyárak nem tántorították el a rajongókat, hogy kedvenc rapperjeikkel bulizzanak egy feledhetetlen estén keresztül. Majkának sikerült, ami még a világsztároknak sem mindig: telt ház volt. Lapunk igyekezett utánajárni a példátlan sikernek a legendás koncertszervező, producer Hajnal Gábor segítségével.
– Nagyon ritka, hogy valaki teljesen meg tudjon tölteni egy olyan helyet, mint a Papp László Sportaréna. Irdatlan, legalább tízmilliós bérleti díja van egy ekkora csarnoknak, és akkor csak ezután jön a java: a technikai megoldások, fények, ledfalak, a hangosítástól a plakátolásig, a zenészekig és a vendég fellépőkig mindent a produkció fizet. Egy kisebb helyen ez 10-15 millió forintból megoldható, de például egy Aréna-méretű helyen, ahol több mint tízezer ember szórakozhat egyszerre az ország egyik leghatalmasabb színpadánál, 40 millió forint alatt egyszerűen elképzelhetetlen – részletezte Gábor, majd hozzáfűzte: – Egy Aréna-szintű csarnok – jegyáraktól függően – akár 70 milliós jegybevételt is termelhet, ami telt ház esetén nagyon jó üzlet lehet az előadónak, hiszen ha még alul is kalkuláltuk a kiadásokat, akkor is 20 millió körüli hasznot termelhet egy ilyen kaliberű buli – mondta Hajnal, aki szerint manapság egy ilyen koncertet senki sem képes önerőből megszervezni.
– Ekkora indulótőkéjük nem igazán van a hazai zenészeknek, és ha van is, nagyon kockázatos, hiszen hatalmas összegeket lehet bukni, ha nem fogynak jól a jegyek. Ezeket a pénzeket a szponzorok sokszor megelőlegezik, esetleg befektetik a produkcióba, ez megállapodás kérdése. Általánosságban elmondható: a világsztárok, a hazai nagy öregek és egy-két – a tévéből is jól ismert – zenész tud elvinni egy ekkora produkciót, és hasznot termelni, a legtöbb ilyen buli nullszaldós vagy kisebb bukással zárul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.