Fordulat Rékasi ügyében: mégis láthatta valaki a balesetet?

Fordulat Rékasi ügyében: mégis láthatta valaki a balesetet?

baleset
PUBLIKÁLÁS: 2018. február 13. 14:15
kbv

Eddig sosem hallott részletek derültek ki Rékasi Károly két és fél évvel ezelőtti balesetéről. A per, ami maradandó fogyatékosságot okozó közúti baleset gondatlan okozása vádjában indult a színésszel karambolozó autós ellen, a múlt héten kezdődött. Először a vádlottat, majd Rékasit hallgatták meg, aztán felbukkant egy furcsa, a balesetet egészen másképp látó tanú is.

Azt tudni kell, hogy a rendőrségi nyomozás szerint az ütközésnek közvetlen szemtanúja nem volt – illetve egy bíróságra idézett tanú szerint mégis lehetett, csak aztán eltűnt. Mindenki, akit tanúként idéztek, csak utólag, a csattanásra ment ki az utcára, vagy állt meg a baleset mellett.

Viszont a per első napjának utolsó tanúja, aki gyalogosan közlekedett a baleset napján a Háros utca környékén, arról számolt be a bíróságon, hogy közvetlenül a hatalmas csattanás előtt két motoros hangját hallotta, akik egymás mellett, vagy egymás mögött haladtak a baleset irányába. A tanú sajnos nem látta a két motorost, csak hallotta, ugyanis éppen a telefonját nyomkodta, de a bíróságon azt állította, arra is tisztán emlékszik, egy kisebb és egy nagyobb motor hangját ismerte fel. A csattanást hallva felszaladt a baleset helyszínére, amitől 100-120 méterre volt, ekkor a nagyobb, vagyis Rékasi motorját már a földön találta, mellette az összetört színésszel. A kisebb motor és annak vezetője azonban már sehol sem volt.

A második motorosra egyébként egyetlen más szemtanú, ahogy sem a vádlott, sem Rékasi nem emlékszik. Ám ha mégis létezik, ő lehetne a történet kulcsfigurája: ő az, akinek biztosan látnia kellett, hogy mi történt és ki hibázott azon a tragikus napon.

Ez ugyanis értelemszerűen nem tiszta. Az autós balra akart kanyarodni, mikor Rékasi hátulról belehajtott, ahogy meg akarta előzni. A kérdés az, melyikőjük felelőssége a nagyobb, például használt-e az autós irányjelzőt, amiből a motorral jövő Rékasinak tudnia kellett volna, nem szabad megkezdenie az előzést.

A szakértői vélemények azonban egyértelműek. Ezek szerint az autó bal irányjelzője nem égett már akkor, amikor a helyszíni szemle zajlott. De ez még a bíró szerint sem jelenti azt, hogy ne éghetett volna a balesetkor.

Az is egyértelműnek látszik, hogy Rékasi 62-63 km/órával haladt, amikor megkezdte az előzést, az autós pedig 20-22 km/órával. A motor az autó bal hátsó kerekének csapódott. Rékasi az ütközés után motorjáról leesve 20-21 métert repült, nyolc csontja tört, köztük a koponyája is. A színész kesztyűn és bukósisakon kívül nem viselt védőfelszerelést. Maradandó egészségkárosodást szenvedett. Az úton, ahol a karambol történt, semmi nem tiltja az előzést, záróvonalat és tiltó táblát viszont festettek fel a 2015-ös baleset után.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.