Jelentős humorérzékre, lélekjelenlétre van szüksége annak, aki meg akarja találni a világhírű zongoraművésznő gyilkosát Paul Portner a Hajmeresztő című darabjában. Már csak azért is, mert a nézők is nyomoznak, befolyásolhatják a történet kimenetelét. A nyomozót Simon Kornél játssza a Centrál Színházban.
– A nézőnek hatása van a végkifejletre, így nem is egy gyilkos van, hanem több – csak ennyit árulhat el Kornél.
– Improvizálni kell, mivel más-más végeredmény születik. Kornél nem tart az improvizációtól, évekkel ezelőtt már megedződött ezen a téren.
– Meseszínész voltam négy évig, ugyanezt csináltam gyerekekkel napi négy-öt előadásban Záhonytól Sopronig. Komoly rutinom van a gyeplő elengedésében és meghúzásában. Ha Mikulást játszottam, előadás után végig kellett hallgatni az összes gyereket. Mind a százhúszat. És mindenki egy dalt tudott, a Hull a pelyhes fehér hót. Azt százhússzor végighallgattam... A Hajmeresztőt 25 éve mutatták be a Radnótiban, ahol több mint kétszázszor játszották. Akkor Kern András volt a nyomozó.
– Beszéltem vele, kérdeztem, hogy akkor mi, hogy volt, szerette-e csinálni. Alig emlékezett, de azt tudta, hogy a nézők imádták. Mindenki szeret nyomozni, egy kicsit Sherlock Holmes lenni. Csankó Zoltán játszotta akkor Laurenst. Mesélte, hogy azt várták, Kern mikor csinál valamit a közönséggel. Egyszer, amikor valaki nagyon kekec kérdéseket tett föl, azt mondta neki: „Nézze, ez itt egy színház, én nem Rosetti nyomozó vagyok, hanem egy színész. Ön egy színdarabot néz, legyen ez elég, jó?”
Győrben három évadon át ment óriási sikerrel a darab, Kornél ott is végzett „közvélemény-kutatást”, hogy milyen kérdésekre számíthat. Most már tudja, hiába készül fel mindenre, a nézők meg fogják lepni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.