Elárulom, ennek a kitűnő testápolónak köszönhetem a szépségemet… ha Sáfrány Emese Aleska szájából hangzik el a közösségi oldalán, sokan máris megrohamozzák a parfümériát. Sok híresség használja a Facebookot vagy az Instagramot pénzszerzésre.
Csakhogy a Gazdaság Versenyhivatal nemrég vizsgálatot indított ezen az eddig még szabályozatlan területen. A GVH szerint ugyanis alkalmas a fogyasztó (a celebek követőinek) megtévesztésére az efféle bújtatott reklám. Nem az a cél, hogy megbüntessék a sztárokat, hanem hogy velük együttműködve hozzanak létre egy szabályozást.
– A GVH észlelte, hogy véleményvezérnek számító személyek közösségi médiában történő megjelenéseik során vélhetően közzé tesznek úgy véleményeket, tartalmakat, hogy nem tüntetik fel azok reklámjellegét – tudtuk meg a vizsgálat valódi célját a versenyhivataltól. – Egy versenyfelügyeleti eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették – hangsúlyozta a szervezet sajtósa, akitől azt is megtudtuk, a kérdéses versenyfelügyeleti eljárások jelenleg is folyamatban vannak.
Bármilyen furcsának tűnik, a vizsgálatot maguk a hírességek sem bánják. Információink szerint többüket már megkereste a hatóság, hogy segítsenek feltérképezni ezt a területet, és az sem kizárt, hogy még a jogszabályok megalkotásában is részt vesznek majd.
– Ha felkérnének, bármiben együttműködnék, ugyanis szerintem is fontos, hogy jelöljük vagy jelezzük, ha egy posztunkért fizetséget kaptunk. Nem titok egyébként, gyakorlatilag minden híresség él ezzel a lehetőséggel. Egyébként nem mindig jár érte pénz, van, hogy csak a terméket kapjuk meg a reklámért cserébe. Én ennek örülök, mert amúgy is csak olyat ajánlok, amit valóban használok is. Egyszer felkértek volna egy pezsgőreklámhoz, de nem iszom alkoholt, így ezt el sem vállaltam – mondta Sáfrány Emese Aleska. Rubint Réka, akinek jelenleg a legtöbb követője van a hazai celebvilágból, szintén örülne, ha részt vehetne a szabályozás kialakításában.
– Mindig ügyelek arra, hogy véletlenül se vétsek a szabályok ellen. Minden szponzorált tartalomhoz odaírom, a hivatal ajánlása szerint, hogy reklámról van szó. Eddig semmilyen szabályozás nem létezett, örülnék, ha lenne. Én egyébként többnyire csak nagyobb kampányokban szerepelek. Egy-egy posztra nem szerződöm, nem szeretném, ha az egész oldalam csak reklámmal lenne tele. Csak olyan terméket reklámozok, amiben hiszek. Soha nem ajánlanék olyat a követôimnek, amivel nem értek egyet – mondta Rubint Réka.
Szabályozás tehát jelenleg nincs, így szabálysértést sem követett el egyik hazai híresség sem. A fizetett hirdetéseik után kétszer is adóznak: egyszer a bevétel után, amit szereztek vele, egyszer pedig reklámadó formájában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.