Adónyomozók szálltak ki a TV2-höz Hajdú miatt – milliárdok sorsát firtatják

Adónyomozók szálltak ki a TV2-höz Hajdú miatt – milliárdok sorsát firtatják

pénz
PUBLIKÁLÁS: 2017. június 23. 05:00
A Bors információi szerint a minap bejelentés nélkül, nem kis meglepetést keltve megjelentek a NAV emberei a TV2 Róna utcai székházában, és Hajdú Péter korábbi cégének szerződéseire voltak kíváncsiak. Lehet, hogy ez csak egy későbbi, átfogó vizsgálat előfutára?
Munkatársunktól

Sok mindent láttak már a TV2 Róna utcai székházának folyosói, ám olyasmire, ami a napokban történt, nem sűrűn volt példa. A Bors információi szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal emberei váratlanul kopogtattak a csatornánál: az adószakértők Hajdú Péter egykori cégének, a Frizbi Entertainment Kft.-nek a TV2-vel kötött szerződéseire voltak kíváncsiak, különös tekintettel a 2014-2015-ös adóévre.

Hajdú ekkor nem csak mű­sorvezetőként, gyártóként is részt vett a csatorna műsoraiban: vállalkozásainak legsikeresebb időszaka volt ez, így a NAV munkatársainak nem kevés idejükbe telt átnézni a papírokat. A tévés ekkor minimum négy műsort gyártott a TV2-nek: az Aktív, a Frizbi, az Összezárva Friderikusszal és a csatorna szépségverseny-produkciói is mind az ő cége által kerültek adásba. A si­ker a mérlegszámokban is meglátszott: cége értékesítési nettó árbevétele 2014-ben 1 milliárd 6 millió forintnál is több volt, míg 2015-ben még ezt is meghaladta: 1,8 milliárd forint.

Ebben a két évben Hajdú a cég ügyvezetője volt, amit egyébként éppen tavaly év végén adott el egy Nagy-Britanniában bejegyzett vállalkozásnak és annak ukrán ügyvezetőnőjének. A cég a tegnap lapzártánkkor hatályos cégbírósági adatok szerint igen rosszul teljesíthet, mióta nem Hajdú a tulaj: jelenleg ugyanis végrehajtás alatt áll az egykor milliárdos cég­óriás.

Kérdés egyelőre, hogy csak Hajdú televíziós munkáinak szerződéseit veszik-e górcső alá. Hajdú ugyanis ebben a két évben számos más üzleti szálat is tartott a kezében: megvolt már a törökbálinti étterme és pizzériája, érdekelt volt a szépségiparban, a miskolci sörfesztivál szervezésében és még egy vagyonkezelőben is, ami fő tevékenységként saját tulajdonú ingatlan bérbeadásával foglalkozik a mai napig.

Ez utóbbi az a cég, amin keresztül Hajdú a törökbálinti ingatlanfejlesztésekben, vagyis egy lakópark, egy rendelőintézet és egy pláza felhúzásában is érdekelt. Kerestük a NAV sajtóosztályát is, hogy megtudjuk, pontosan miért volt szükség átnézni a 2014-15-ös iratokat, és mit terveznek azokkal. Azt a választ kaptuk, az általános eljárás az, hogy konkrét üggyel kapcsolatban nem áll módjukban információval szolgálni. A Bors érdeklődött a TV2-nél is, ahol nem kívánták kommentálni értesüléseinket. Kerestük Hajdú Pétert is, de eddig nem sikerült elérnünk.    

Tizenöt év alatt lett sikeres a televíziózásban

Hajdú Péter keményen megdolgozott a sikerért, miután külkereskedelmi és újságíró-iskolát is végzett. Az iskola után Medgyessy Péter nevelt lányával, Tornóczky Anitával alapított közös produkciós céget. Együtt készítették a NÉVShowR című műsort, ami előbb az MTV-n, majd az ATV-n futott, s olyan sikeres lett, hogy ismétlései még ma is mennek a kisebb televíziós csatornákon. Hajdú aztán az Esti Frizbit is elindította az ATV-n, 2003-ban pedig Nívódíjat kapott.

A tévés 2008-ban a Story Tv-hez igazolt, vitte az Esti Frizbit, ami a csatorna legnézettebb műsora volt. 2009-ben már a TV2-n folytatta pályafutását, a műsor új címe a Frizbi Hajdú Péterrel lett. A gyártásból is egyre inkább kivette a részét, az Összezárva Friderikusszal, az Aktív és a kilenc adás után csúfos bukást megélő, saját maga vezette Showtime is az ő nevéhez köthető.

A TV2 2016 őszén kezdte el mellőzni, előbb az általa vezetett, majd a cége által gyártott műsorokat is megszüntették. Hajdú Péter visszatért az ATV-be, ahol ismét építkezésbe kezdett: újra Esti Frizbi néven vezeti műsorát, és feltámasztotta az egykori TV2-műsort, a Naplót Heti Napló néven.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.