Még az is kérdéses volt tavaly év elején, hogy lesz-e egyáltalán Fábrynak műsora a köztévén, idén pedig kiderült, közel félmilliárd forintért gyárthat show-mûsort a humorista.
Nem tudni, miért, de tavaly év elején rosszul állt a humorista szénája, mivel az MTVA vonakodott szerződést hosszabbítani vele. A Borsnak azt mondta a showman, lógnak a levegőben. A hosszú tárgyalásoknak lett eredménye: újabb szerződéshosszabbítás, ám Fábrynak el kellett fogadnia, hogy nem ér már annyit, mint korábban. A köztévé úgy döntött, míg évekig 22 millió + áfa összeget fizetett adásonként a humorista cégének, hogy legyártsa a műsort, mostantól be kell érnie 17 millió + áfa gázsival. Persze így sem panaszkodhatott, mivel 16 adásra szerződtek le vele, 272 millió + áfát keresett vállalkozása, a Trisó Produkció Kft. csak a műsorával.
– Csökkent a költségvetésünk, de nem olyan mértékben, hogy ne tudnánk színvonalas műsort készíteni – nyilatkozta tavaly a Borsnak.
Idén már könnyebben ment minden, hátradőlhetett a humorista, mert flottul zajlottak a tárgyalások közte és az MTVA között. 2016-ra húsz adást rendeltek meg tőle, a dolog szépséghibája pedig csak annyi, hogy maradt a tavalyi, csökkentett ár. A Trisó Produkciós Kft.-nek mégis jócskán lesz mit a tejbe aprítania, év végén 340 millió forint + áfát számlázhat a köztévének.
Az MTVA megerősítette információinkat. – Az MTVA és a Trisó Produkciós Kft. között jelen pillanatban is élő szerződés van. Ennek értelmében szeptember elsejétől kéthetente csütörtökön lesz látható a Fábry című műsor a Duna TV-n – válaszolta kérdésünkre az MTVA sajtóosztálya. Megtudtuk tőlük azt is, hogy a szerződés december 31-ig él, és egyelőre az MTVA még egyetlen külsôs produkcióval sem tárgyalt a 2017-es évrôl.
Kevesebb a néző
Fábry a teljes lakosság körében 741 ezres nézettséggel debütált a köztévén 2012 februárjában. 2014 első felében még egyszer ért el 604 ezres nézőszámot, átlagosan négyszázezren voltak kíváncsiak rá, 2015-ben 600 ezres átlagot hozott. Ezek a számok ugyan nem közelítik meg az RTL-es nézettségeket amikor gyakran egymilliónál többen nézték ôt, de azóta a televíziós piac is megváltozott, így ez a szám már jónak számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.