Szeretné biztonságban tudni szeretteit? Nincs kockázat, nincs kötelezettség. A biztosítási díj sosem emelkedik. Már napi száz forinttól elérhető – szól a televízió reklámjaiban Szilágyi János az idősödő emberekhez, akik közül többen is abban reménykedve fordultak a reklámozott céghez, hogy kiváló szolgáltatást kapnak.
A Gazdasági Versenyhivatal viszont nem így találta. Szerintük megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió-reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.
A kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már akár napi 100 forintért érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben, illetve a családjának kifizetett készpénz akár három és fél millió forintot is elérheti, amely segítségükre lesz, ha ön már eltávozott. Napi száz forintért azonban legfeljebb ötvenezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.
Azt is megállapították, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, ám a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.
A versenyhivatal ezért 63 millió forintra büntette a céget. A 4Life Direct Kft. vezetősége bejelentette, hogy fellebbezni fognak, mert álláspontjuk szerint helyesen jártak el.
Szerettük volna megkérdezni Szilágyi Jánost, hogy nem érzi-e ezek után kellemetlennek a cég reklámozását, ám ő nem kívánt nyilatkozni. Pedig a reklámban szó szerint a következőket mondja: „Egyszerű és ügyfélbarát. Nem csak én gondolom így.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.