„Én akkor már csináltam a kávéházat, és nagyon szerettem volna regényt írni. Egyértelmű volt, hogy a hármat egyszerre nem lehet, csak kettőt. A tévézést, bevallom, akkor már untam is egy kicsit, meg Árpa Attilával sem voltam jóban. Ő akkor kreatív vezető volt a TV2-nél, és állandóan konfliktusaink voltak, ezért úgy döntöttem, akkor ezt a munkát hagyom el. Végre élhetek más pontjain a világnak” – hangzott el a műsorban.
Megkerestük az írót, hogy az eddig titokban tartott Árpa–Frei konfliktusról kérdezzük. Kiderült, nem csak a producer miatt változtatott hivatást.
– Árpa Attila úgy került szóba, hogy nemrég volt Friderikusznál, aki többször emlegette – mondta a Borsnak Frei. – Az túlzás, hogy kizárólag miatta hagytam abba a tévézést, de az igaz, akkor ott éreztem legkevésbé jól magam. Árpával nem voltam rosszban, de igazán jóban sem, mert nem segítette a munkámat. Ám abban az időszakban már inkább az akkori programigazgatóval volt problémám. Gyöngyösi Bence azt mondta, hogy számára értelmezhetetlen a Dosszié, nem érti, miért van a TV2-n. Én meg ezt nem értettem, hiszen a Dosszié tizenhárom éven át az egyik legnézettebb műsor volt.
– Gyöngyösi azzal nem tudott mit kezdeni, hogy havonta csak egyszer látható. Mert mi legyen a többi héten? És Árpa nem mondta, hogy ez a legnézettebb műsor, és a vezérigazgató sem. Nekem viszont nem volt kedvem elmagyarázni, miért jó a Dosszié. Ők a milliós nézettséget, a horribilis reklámbevételt nem tudták értelmezni, én meg azt, amit ők mondtak. A tévézésben sok hozzá nem értő vezető van, sok fura program- és kreatív igazgató. A baj az, hogy a sorsod tőlük függ, nem a nézőktől.
Frei imádta a munkatársait, de mivel már nem érezte jól magát a tévénél, és három munkát nem bírt volna párhuzamosan végezni, a tévézést abbahagyta.
– A kávézóban direkt kapcsolatban vagy a fogyasztóval – folytatja. – Vagy megissza a kávédat, vagy nem. Vagy megveszi a könyved, vagy nem. Az Árpa-típusú konfliktusokból azt szűrtem le, hogy az én produktumom attól függjön, akinek készül. Ha neki tetszik, akkor működik, ha nem, megbukom. Közvetlenül csak én és a fogyasztó. Hiába tetszik a nézőknek a műsorom, ha a vezetőség nem tudja értelmezni. Ez annyira szakmaiatlan. Jöttek-mentek a programigazgatók, és neked mindig túl kellett élned őket. Akkor a TV2 ilyen volt. Durva, amit mondok? De így gondolom. Döntenem kellett, és szerencsére volt választásom. Azt hagytam abba, amit akkor a legkevésbé szerettem. Ennek azonban több összetevője is volt. Például az is benne van a műsorban, hogy nem akartam bőröndből élni. Az életpályámat nem egyvalaki miatt változtattam meg. Őket nem respektáltam szakmailag, a döntésem azonban komplexebb volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.