Komoly vihart kavart a Bors cikke, amelyben arról számoltunk be, hogy Borbás Marcsi cége a Gasztroangyal és az Ég, föld, férfi, nő című műsor gyártására 154 millió forintot kapott az MTVA-tól. Ezért tüzetesebben átnéztük a köztévé nyilvánosan elérhető szerződéslistáját, hogy megtudjuk, milyen mélyen kell az adófizetők zsebébe nyúlni egy-egy műsor kedvéért.
Az MTVA háza táján márciusig teljes átszervezés folyik, ezért a 2015-re szóló szerződések valószínűleg csak később lesznek elérhetők. Pár műsor sorsa azonban már az év első felére eldőlt. A március 15-én induló, hatrészes Kossuthkiflit Rudolf Péter és Nagy-Kálózy Eszter cége szállítja, velük a köztévé koprodukciós gyártási szerződést kötött nettó 48 millió forint értékben.
A Kálomista Gábor producer nevéhez fűződő Munkaügyek című sorozat gyártójának, a Megafilm Service Kft.-nek több szerződése is van, az egyik 24 epizódra szólt 2014. decembertől 2016 júniusáig, az összege 243,9 millió forint. Az MTVA szerződéslistáján ugyanakkor szerepel még tizenkét új epizód, a műsorgyártási szerződés pedig idén januártól júniusig érvényes, és nettó 108 millió forintot kap a gyártó. Szintén Kálomista jegyzi a Fapad című tévésorozatot, amelyhez a legfrissebb szerződést tavaly májusban kötötték, s idén júniusig tart. A 24 epizód gyártására nettó 315,5 millió forintot kaptak.
A királyi tévé kétségtelenül legnépszerűbb beszélgetős műsora a Ridikül, amelynek háziasszonya Jakupcsek Gabriella. Az MTVA minden bizonnyal elégedett a műsorral, mert tavaly ötven új adást rendelt az Apropó Média Produkciós Kft.-től nettó 170 millió forintért. A cég alapító tagja egyébként Jáksó László gyermekének édesanyja, Halkó Gabriella. A Játék határok nélkült gyártó Numuvee Hungary Kft. sem maradt hoppon: tizenhárom részre tavaly májustól idén áprilisig nettó 45 millió forintot kapott az előállításra.
Kossuthkifli (koprodukcióban) 8 millió
Munkaügyek 10,1 és 9 millió
Fapad 13,1 millió
Ridikül 3,4 millió
Játék határok nélkül 3,4 millió
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.