Marad Magyarországon az RTL Klub

harc
PUBLIKÁLÁS: 2014. november 17. 10:30
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Média 2.0 blog rendezvényén a bulvársajtó és a kereskedelmi tévék kapcsolatáról tartott előadást. Ezen a nagy port kavart reklámadó bevezetése és a csatorna megújult, erősen politikai tartalmú híradója közötti összefüggésről is szó esett.
Munkatársunktól

Kolosi Péter szerint a hírműsor nem kormányellenes, csak kritikus bárkivel szemben, aki hatalmon van. Az új híradó megtalálta a célközönségét, növelte a nézettséget.

– A híradó tartalmi változása üzletstratégiai döntés volt, hiszen nagyon komoly nézettségi hozadéka van. Sokan a reklámadóval hozzák összefüggésbe, pedig jó néhány más oka is volt a változásnak. Egy olyan társadalomban, ahol egy párt alkotmányozó többséggel rendelkezik a parlamentben, ott a sajtóra még nagyobb felelősség hárul, hogy a hatalmat ellenőrizze – mondta Kolosi.

Az erőpróba folytatódik a kormány és az RTL Klub között, miután Pankucsi Zoltán, az NGM adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára bejelentette: a kormány 40-ről 50 százalékra kívánja emelni a reklámadó legmagasabb kulcsát. A javaslat várhatóan csak az RTL Klubot érinti, mivel a befizetők között ez az egyetlen cég, amelyre a legmagasabb adókulcs vonatkozik.

Kolosi Péter szerint a kormány cél­ja az RTL kiűzése Magyarországról, ugyanakkor kijelentette, fel sem merült, hogy a csatorna kivonul az országból: – Folytatjuk azt, ami a feladatunk: szórakoztatunk, és nem mondunk le arról sem, hogy informáljuk az embereket. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.