Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Média 2.0 blog rendezvényén a bulvársajtó és a kereskedelmi tévék kapcsolatáról tartott előadást. Ezen a nagy port kavart reklámadó bevezetése és a csatorna megújult, erősen politikai tartalmú híradója közötti összefüggésről is szó esett.
Kolosi Péter szerint a hírműsor nem kormányellenes, csak kritikus bárkivel szemben, aki hatalmon van. Az új híradó megtalálta a célközönségét, növelte a nézettséget.
– A híradó tartalmi változása üzletstratégiai döntés volt, hiszen nagyon komoly nézettségi hozadéka van. Sokan a reklámadóval hozzák összefüggésbe, pedig jó néhány más oka is volt a változásnak. Egy olyan társadalomban, ahol egy párt alkotmányozó többséggel rendelkezik a parlamentben, ott a sajtóra még nagyobb felelősség hárul, hogy a hatalmat ellenőrizze – mondta Kolosi.
Az erőpróba folytatódik a kormány és az RTL Klub között, miután Pankucsi Zoltán, az NGM adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára bejelentette: a kormány 40-ről 50 százalékra kívánja emelni a reklámadó legmagasabb kulcsát. A javaslat várhatóan csak az RTL Klubot érinti, mivel a befizetők között ez az egyetlen cég, amelyre a legmagasabb adókulcs vonatkozik.
Kolosi Péter szerint a kormány célja az RTL kiűzése Magyarországról, ugyanakkor kijelentette, fel sem merült, hogy a csatorna kivonul az országból: – Folytatjuk azt, ami a feladatunk: szórakoztatunk, és nem mondunk le arról sem, hogy informáljuk az embereket.