Új zenés tehetségkutatót indít 2014 őszén a TV2. A műsor az X-Faktorban és a Megasztárban megismert szavazós módszerrel szemben nagymértékben épít a világhálós közösségekre.
SMS-szavazás helyett ugyanis egy mobilalkalmazáson keresztül nyilváníthatják ki véleményüket a nézők, aminek köszönhetően minden másodperc fordulatokat hozhat.
Az énekeseknek először az adás ingyenes applikációját letöltő nézők előtt kell bizonyítaniuk, és ha a pozitív szavazatok száma eléri a hetven százalékot, akkor közönség előtt folytathatják előadásukat. A versenyzők ráadásul a közönségtől és a zsűritől szeparáltan, egy óriási LED-fal előtt adják elő műsorukat, ahol valós időben megjelennek az ôket támogató nézők és zsűritagok fotói.
A Rising Star hatalmas sikerrel mutatkozott be idén szeptemberben Izraelben, és már az első adással közel ötvenszázalékos piaci részesedést produkált, az alkalmazást pedig 2,3 millióan töltötték le a nyolcmilliós országban.
Nem csoda, hogy a formátumot azonnal megvásárolta a brit ITV, az amerikai ABC televíziós csatorna és a magyarok mellett német, olasz, francia és orosz műsorsugárzók is lecsaptak rá.
– Már tíz éve futnak a tehetségkutatók, és úgy éreztük, kicsit elfáradtak a szavazósdik. A drámafaktor jelentősen csökkent, ám ezzel a megoldással minden egyes voksnak valódi ereje van, és az egész adást végigkíséri az izgalom – nyilatkozta Avi Nir, a műsort készítő Keshet International vállalat ügyvezetője a Hollywood Reporternek.
– A Rising Starban mindent összevetve hetvenkét százalékban a közönség dönt, nem a zsűri. Ennyire még egyetlen tehetségkutatóban sem vonták be a nézőket, ráadásul az énekes is pontosan tudja az előadása közben, hogy mennyire hatásos, amit produkál. Már a Rising Star első adásában a könnyeinkkel küszködtünk, amikor egy hihetetlenül tehetséges énekes nem érte el a hetven százalékot, pedig a zsűri valamennyi tagja odavolt érte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.