Fitneszguruk, tévés személyiségek, modellek – a magyar nők közülük választják ki a példaképüket, az általuk hordott ruhákat keresik a butikokban, az ő frizurájukat csináltatják meg a fodrásznál, az idomaikhoz hasonlóra szeretnék formázni magukat a konditeremben.
A sztárok mindig is meghatározták a divatot: az alakjukról, ruháikról, frizurájukról órákig tudnak diskurálni a nők, és sokuk persze szívesen hasonlítana is rájuk.
– Ez természetes, az ember személyiségfejlődésének a része – ad a jelenségre magyarázatot dr. Almásy Kitti pszichológus. – Gyermekkorunkban a szüleink a példaképeink, őket utánozzuk, velük próbálunk azonosulni, különösen az azonos neművel.
- Később más bálványaink is lehetnek: egy szép vagy sikeres ember, akinek szívesen bújnánk a bőrébe, akivel szívesen azonosulnánk. Azért vágatunk hasonló frizurát magunknak, ezért bújunk ugyanolyan ruhába, mert titokban azt reméljük, hogy ezzel más előnyös tulajdonságait is a magunkévá tehetjük. Éppen ezért óriási felelősséggel tartozik az, akit utánoznak.
De kiknek a bőrébe bújnának legszívesebben a magyar nők?
– Az utóbbi időben két ismert ember frizuráját rendelték meg tőlem a legtöbben: Liptai Claudiáét és Ördögh Nóriét – árulta el Hajas László fodrász. – Közülük az utóbbi a könnyebb eset, a rövid frizura ugyanis egyszerűbben karbantartható, mint Claudiáé, ami több munkát és ügyességet igényel, ha a kedves vendég nem csak a hajvágás utáni napon szeretné úgy viselni a haját.
Claudia haját Szabados Iréne több vendége is kérte már. – Próbálom másfelé terelgetni azt, aki ilyen kéréssel áll elő, mert az a célom, hogy mindenkinek a saját karakteréhez legjobban illő frizurát vágjak – indokolt.
Hasonlóan gondolkodik Mészáros Mézi személyi edző. – Mindig mondom a hozzám járóknak: nem az a lényeg, hogy kire szeretnének hasonlítani, hanem, hogy miért edzenek. Ettől függetlenül rendszeresen emlegetnek bizonyos neveket. Jennifer Lopez fenekét, Madonna bicepszét, Rubint Réka és Béres Alexandra fittségét tűzik ki leggyakrabban a hozzánk járó hölgyek – magyarázta.
A fitneszguruk a divatban is tarolnak: Szanyi Brigitta, a Scarlett divatáru tulajdonosa szerint érezhetően jobban fogynak azok a ruhák, amiket Rubint Réka reklámoz. – A ruhatervezők reklámarcokat szerződtetnek, és egy évig, vagy akár hosszabb ideig is öltöztetik őket. A közösségi oldalak térhódításával ma már a ruhakereskedelem is átalakult: a vevők látnak a Facebookon egy jól sikerült divatfotót, és célirányosan azt a felsőt, szoknyát, ruhát keresik nálam. Sokszor előre idetelefonálnak emiatt – mondta a divatszakértő. – A legtöbbször a Rubint Rékán látott ruhákat keresik nálam, de sokan kedvelik Debreceni Zita, Zimány Linda, Zoltán Erika és Horváth Éva stílusát is.
Rubint Réka lapunktól tudta meg, hogy több szempontból is követendőnek tartják a magyar hölgyek. – Ó, ez nagyon megtisztelő elismerés, örülök neki! – lelkendezett. – Igyekszem edzőként, nőként, feleségként és családanyaként is hitelesen élni, talán ennek köszönhetem ezt a sikert. Bízom benne, hogy sok lánynak, asszonynak meg tudom mutatni: igenis lehet csinos, vonzó nő egy több gyerekes anyuka is. Sok munkába kerül, de megéri!