Azt kérte az ofő, hogy nyáron ne nyúzzuk a gyerekeket feladatlapos gyakorlással (bakker, pont ezt terveztem pedig), engedjük pihenni a gyerekeket. Azt írta, meseolvasás közben is lehet beszélgetni a gyerekekkel, miközben a szövegértés és az olvasás is fejlődik. A matekkal kapcsolatban az volt a tanácsa, hogy például számoljunk a kicsikkel fürdőzőket a strand medencéjében, kérdezzük meg, hányan lesznek a medencében, ha hárman kimennek – ezzel észrevétlenül oldanak meg szöveges feladatokat.
Az írás „gyakorlására” is volt ötlete: azt kérte, hogy ahol csak járnak a gyerekek (nagymamánál, táborban, esetleg külföldi nyaraláson), írjanak neki képeslapot (az iskola címére). Mint írta, ehhez persze szülői segítség szükséges – de ennyi simán bevállalható. Már maga az érdekes program, hogy kiválasztunk egy képeslapot, majd feladjuk a postán – a megírásról nem is beszélve. (Tényleg szuper ötlet!)
A beküldött képeslapok kikerülnek majd az osztályterembe, mire kezdődik az iskola, így az élménybeszámolókhoz is lesz némi kapaszkodó – írta az ofő, majd hozzátette, hogy az utolsó hetekben azért hangolódás gyanánt intenzívebbé lehet tenni a gyakorlást.
Szerintem ez más iskolákban is működhet, az osztályfőnök/napközis nevét és az iskola címét ráírva a képeslapra biztosan megkapják a címzettek az apró figyelmességet.
Tünde
További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.