photo © 2009 Zechariah Judy | more info (via: Wylio)
Én nem tudom, milyen ajándék az, amitől ilyen nagy számban igyekszik szabadulni a megajándékozottak népes serege.
Mindenesetre, azért jó tudni, hogy ha egyszerűen csak nem tetszik az ajándék, akkor a csere lehetősége mindig a kereskedő jóindulatán múlik, ugyanis ilyenkor nem hibás termékről van szó. Általában a vásárlás után 3 napon belül lehet mindenféle ok nélkül a termékek cseréjét kérni, bár így az ünnepek táján a karácsony utáni 3 nap a gyakorlat. Online vásárlásnál 8 munkanapon belül bármilyen ok miatt visszaküldhető a termék a szabályok szerint, a kereskedő pedig visszaküldi a pénzt. Bár sok helyen kapunk szóbeli ígéretet a majdani csere lehetőségére, azért ha gyanakvóak vagyunk és semmiképp sem szeretnénk lyukra futni, akkor a blokk hátuljára írassuk rá, hogy „cserélhető” és kérjünk egy mindenható pecsétet is az íráshoz – jövőre…
Persze más a helyzet, ha jó magyar szokás szerint valami nagy, de a helyszínen nem kipróbálható háztartási cikket kaptunk. Mondjuk az anyóstól, aki szerint nem kellő fehérségű a ruha, amit az édes fiának mosunk és annak biztos a régi, általunk olyannyira kedvelt mosógép az oka, persze a mi amatőrségünk mellett. Ilyenkor a hibás árura természetesen vonatkozik a garancia. Jó tudni, hogy a 10 kg-nál nehezebb áru szállítási költsége az eladót terheli ebben az esetben.
De gondolom, lehet visszacserélni játékot is, bár azt nem tudom, hogy lehet a gyereknek megmagyarázni Jézuska vonatkozásában. Ti cseréltetek már vissza ajándékot? Volt már olyan, amit annyira rühelltetek, hogy nem maradhatott a lakásban? Volt már olyan, ami annyira borzalmas volt, hogy úgy éreztétek, nem tudnátok vele egy fedél alatt élni? Vagy esetleg elképzelhetetlennek tartottátok, hogy azt a gyerek valaha is a kezébe vegye? Én még soha, bár általában kisebb értékűeket kapok a távol élő rokonoktól, ahová a benzinköltség is eleve felérne az ajándék árával, meg hát nem is tudom, kicsit szégyellném magam.
RR
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.