Tizenöt minisztériumi szintű hivatal közös állásfoglalásban bejelentette, hogy egy különleges munkaprogramot indítanak, és tudományos alapon meghatározzák azt a szempontrendszert, amelynek alapján még korai szakaszban kiszűrhetik a függőségre hajlamos tizenéveseket. Ez lehetőséget teremt arra, hogy a család, vagy az iskola időben beavatkozhasson.
Kínában komoly társadalmi probléma a számítógépes játékok okozta függőség, a média is időről időre beszámol extrém történetekről, halálesetekről. A nyilvános játéktermek az egész országot behálózzák, fiatalok tömege tölti szabadidejét játékkal, a képernyők előtt.
A múlt hónapban például kiderült, hogy egy apa Senhszi tartományban úgy próbálta a gép mellől elüldözni a fiát, hogy nálánál jobb játékosokat bérelt fel. A feladatuk az volt, hogy 23 éves fia minden egyes alkalommal veszítsen, s ezzel kedvét is elveszítse az effajta időtöltéstől.
Az ifjú Feng középiskolás korában szokott rá a játékra, s eddig három hónapnál tovább nem volt állása. Az apa kísérlete végül nem vált be, mert kihívói - talán szolidaritásból - elárulták megbízójukat.
A kínai online játékok piaca minden jel szerint virágzik, és 2014-re az iparág bevétele várhatóan meghaladja a 9,2 milliárd dollárt, szemben a 2011. évi 6,6 milliárddal. 2012 első félévében 4 milliárd dolláros forgalmat jelentettek. 2011-ben 32 százalékos volt az éves bővülés.
Az online számítógépes játékok felhasználóit tavaly júniusban 330 millióra becsülték a világ legnépesebb országában. Közülük a 19 év alattiak 150 milliónyian lehetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.