Én csak a filmek miatt iszom!

kamasz
PUBLIKÁLÁS: 2012. február 24. 10:39
Megduplázza a tizenévesek esélyét az ivásra, ha gyakran látnak olyan filmeket, melyekben a szereplők is isznak. Mivel egyre több fiatal alkoholizál mértéktelenül, szakértők szerint az amerikai filmeseknek el kellene fogadniuk, hogy korlátozzák az alkoholos termékmegjelenítéseket - csakúgy, mint a cigarettát - a filmekben is. "Tilos a cigaretták termékmegjelenítése az amerikai filmekben, de legális és bevett szokás, hogy egy-egy bizonyos márkájú alkohol feltűnik a jelenetekben, függetlenül a film besorolásától" - érzékeltette a problémát James Sargent, a Dartmouth Egyetem Orvosi Kara Norris Cotton Rákkutató Központjának munkatársa.

Növeli a kamaszok alkoholfogyasztási szokásait, ha sok olyan filmet látnak, amelyekben a szereplők is isznak - vélik amerikai kutatók.

Megduplázza a tizenévesek esélyét az ivásra, ha gyakran látnak olyan filmeket, melyekben a szereplők is isznak. Mivel egyre több fiatal alkoholizál mértéktelenül, szakértők szerint az amerikai filmeseknek el kellene fogadniuk, hogy korlátozzák az alkoholos termékmegjelenítéseket - csakúgy, mint a cigarettát - a filmekben is. "Tilos a cigaretták termékmegjelenítése az amerikai filmekben, de legális és bevett szokás, hogy egy-egy bizonyos márkájú alkohol feltűnik a jelenetekben, függetlenül a film besorolásától" - érzékeltette a problémát James Sargent, a Dartmouth Egyetem Orvosi Kara Norris Cotton Rákkutató Központjának munkatársa.

A vizsgálatba 6500 tíz és tizennégy év közötti amerikai fiút vontak be, akiket az alkoholfogyasztási szokásaikról és a potenciális befolyásoló tényezőkről - mint például a filmek, reklámok, családi környezet stb. - kérdeztek. A kétéves nyomonkövetés során azoknak a gyerekek aránya, akik alkoholt fogyasztottak, a duplájára nőtt: 11 százalékról 25 százalékra emelkedett.

whisky3

A mértéktelen ivók aránya, akik egy alkalommal öt vagy annál több pohárral isznak, 4 százalékról 13 százalékkal nőtt. A válaszok összesítése után a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azok, akik sok alkoholos termékmegjelenítést láttak a filmekben, kétszer nagyobb, vagyis 63 százalékkal magasabb eséllyel kezdtek el inni, illetve ittak többet. A kutatók ugyan találtak kapcsolatot az alkoholos termékmegjelenítések és a fiatalkori mértéktelen ivás között, azt elismerték, hogy ok-okozati összefüggésre még nem derült fény.

A tanulmány a BMJ Open februári online számában jelent meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.