A BMC Medicine című folyóiratban közzé adott kutatásban összevetették 18 ország társadalmi helyzetét és a depresszió megjelenését. Az Egészségügyi Világszervezet Mentálhigiéniai Világfelmérésével karöltve 20 központ kutatói működtek együtt a depresszió megjelenésének kutatása érdekében. A major depressziós epizód (MDE) átélői közé azokat sorolták be, akik kilenc kritériumból ötnek megfeleltek (például szomorúság, érdektelenség, örömtelenség, bűntudat, alacsony önértékelés, alvás- és étvágyzavarok, alacsony energiaszint, rossz koncentrációs képesség).
Több mint 89 000 embert kérdeztek ki részletesen. A magas jövedelmű országok lakosainak 15 százaléka, míg a közepes/alacsony jövedelmű országok lakóinak 11 százaléka bizonyult hajlamosnak a depresszióra. 5,5 százalékuk a felmérést megelőző évben esett át a betegségen. Az MDE magasabb arányban fordult elő a gazdagabb környékeken (28 százalék a 20 százalékhoz képest). Különösen sokan szenvedtek benne Franciaország, Hollandia és az Egyesült Államok területén. A legkevesebb depresszióst Kínában találták (12 százalék), ezzel szemben az MDE rendkívül gyakran fordult elő Indiában (csaknem 36 százalék).
Néhány vonás minden kultúrában hasonló rajzolatot mutatott: a nők kétszer gyakrabban szenvedtek a betegségtől; legfőbb kiváltó ok pedig általában a partner elvesztése volt (halál, válás vagy szakítás miatt). Az életkor szerepe azonban eltért országonként. Az alacsony jövedelmű országokban csaknem két évvel korábban jelentkezett.
Evelyn Bromet professzor a New York Állami Egyetemről elmondta: „Ez az első tanulmány, mely standardizált eljárással hasonlítja össze a különböző országok és kultúrák depressziós és MDE-arányát. Kimutattuk, hogy ez a betegség jelentős egészségügyi problémát jelent a világ minden területén, erőteljesen kapcsolódik a társadalmi helyzethez. A minták és okok megértése segíthet a különféle szervezeteknek enyhíteni a betegség egyéni életvitelre és társadalomra gyakorolt káros hatását.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.