Az ausztrál szeszesitalgyártók kedden elindították önkéntes programjukat, amelyben egészségügyi figyelmeztetésekkel címkézik fel termékeiket, vélhetően azért, hogy megelőzzék a jövőbeli kritikákat, nevezetesen, hogy hozzájárulnak a nemzeti kultúra részének számító túlzott italozáshoz.
Az országban árult alkoholos italok - bor, sör, tömény - 80 százaléka hordozza majd palackján a figyelmeztetést, amely elsődleges a tizenéveseket és az állapotos nőket célozza meg - mondta el Trish Worth, a szeszesitalgyártók által alapított DrinkWise Australia (Igyál Okosan Ausztrália) elnevezésű szervezet képviseletében.
A 2005-ben létrehozott csoport célja, hogy megfordítsa azt a hagyományosan jóindulatú szemléletmódot, amellyel az ausztrálok az italozást megközelítik még a kamaszok esetében is. A DrinkWise adatai szerint az átlagos ausztrál polgár 15 és fél évesen kezd el alkoholt fogyasztani, a 14 és 19 év közöttieknek pedig több mint negyede legalább havonta egyszer kockáztatja egészségét az alkohol miatt.
A feliratok három alapvető üzenete így szól: "A gyerek és az alkohol nem elegyedik","A legbiztonságosabb nem inni várandósan" és "Árt-e az ivásod magadnak vagy másoknak?". Az első néhány felcímkézett termék már a boltokban van, és továbbiak kerülnek a polcokra a következő néhány hónap folyamán. Az önkéntes lépés azt előzi meg, hogy az ausztrál kormány még az idén kötelezővé teheti a címkézést, hasonlóan 14 más ország, köztük az Egyesült Államok gyakorlatához.
Ausztrál kormányzati statisztikák szerint a veszélyes mértékben alkoholt fogyasztók aránya az 1995-ös 8,2 százalékról 2005-re, az eddigi utolsó országos egészségügyi felmérés idejére 13,4 százalékra emelkedett a lakosság körében. A növekedés mértéke a nők között még nagyobb volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.