Az ezer ember megkérdezésével készült tanulmány nemrég jelent meg egy sorozat részeként a Journal of Personality and Social Psychology című folyóiratban. „Úgy tűnik, a drága termékek, mint például egy Porsche, ugyanazt a funkciót töltik be a férfiaknál, mint a pávák esetében a díszes tollak” - számolt be róla Jill Sundie, a Texas-San Antonio Egyetem tanrásegédje. Ahogy a pávák széttárják farktollaikat a meghódítandó fajtársak előtt, ugyanúgy villognak a férfiak a drága holmikkal a kiszemelt nők társaságában. Természetesen nem minden férfira igaz ez a stratégia, csupán azokra, akik inkább rövidtávú, szexuális kapcsolatra vágynak, nem pedig elköteleződésre.
A kutatók szerint a nők valóban kívánatosabbnak érzik azokat a férfiakat, akik drágább holmikat, luxuscikkeket birtokolnak, ugyanakkor velük csupán randizgatni akarnak, férjet nem közülük fognak választani, mivel a tárgyakkal felvágó férfiakat az egyéjszakás kalandokkal kapcsolják össze.
„Amikor már hosszú távú kapcsolatban gondolkodnak a nők, sokkal többre tartanak egy gazdaságos autót, mint egy luxuskategóriába tartozót, amilyen a Porsche is.” - fejtette ki Daniel Beal, a Rice Egytem pszichológia tanára. „Sokan úgy érzik, hogy a 'csilli-villi' dolgok vozóbbá teszik őket, de valójában a férfiak mindezzel téves üzenetet közvetítenek.”
Noha ezt a fajta viselkedést hajlamosak vagyunk a nyugati kultúrához társítani, valójában szerte a világon megtalálható a férfiak körében. Érdekes módon a nőkre nem jellemző hasonló viselkedés, mert - noha ők is szívesen költenek drága holmikra - mindezt nem azzal a céllal teszik, hogy ezáltal magukhoz vonzzák a kiszemelt férfit. De ha nem ezért, akkor vajon miért...?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.