Az Aranyvonat 1938-ban mutatkozott be először, egy országjáró körtúra ideje alatt, mely a Szent István (1000‒1038) halálának 900. évfordulója alkalmából szervezett programok egyik pontja volt. Ebben az évben egyébként kettős szentévet ünnepelt az ország, mert ekkor tartották hazánkban a XXXIV. Eucharisztikus Világkongresszust is.
A csudaszép vonatot, melyet ma is a magyar tervező- és díszítőművészet kiemelkedő darabjának tartanak, négy hónap alatt építették meg. "A teljes szerelvény öt kocsiból és egy mozdonyból állt, az egyházi és világi méltóságokat, a sajtó képviselőit szállító két-két luxuskocsi fogta közre az ereklyét szállító, bizánci stílusban díszített aranykocsit, amit a MÁV egyik kalauzkocsijából alakítottak ki." - írták a Turizmus.com cikkében.
A vonatot sajnos nem kímélte a második világháború. Az összecsapások végén az ereklyeszállító rész elpusztult. A rekonstrukcióját 2010-ben kezdeményezték. Az Aranyvonat helyreállításában a Budakeszi Kultúra Alapítvány a Magyar Királyi Koronaőrök Egyesületével közösen voltak érdekeltek. A munkák felügyeletével végül a Magyar Nemzeti Múzeumot bízták meg, de a 2015-ben elkezdődött tervezésben és munkálatokban részt vettek a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, valamint a Vasúttörténeti Park szakemberei is.
Az új Aranyvonat öt év alatt készült el, és megjelenésében ugyanúgy néz ki, mint az eredeti, viszont már a mai vasútbiztonsági előírásoknak felel meg. Az augusztus 20-i ünnepségek ideje alatt az Aranyvonatot az Alkotmány utcába csodálhatjuk majd meg. A vörös bársonnyal feldíszített kocsibelsőben pedig a korona, a jogar, az országalma és a Szent Jobb ereklyetartó hiteles másolatát vehetjük szemügyre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.