A csúszdaparkok világát idéző sárga, kék, türkiz, fehér csőszerű terek várnak a megújult Deák Ferenc téri metróállomáson, ahol néhány nap múlva ismét lehetőség nyílik három metróvonal közötti átszállásra, írja a BKV egy közleményben.
A közlekedési vállalat jellemzése szerint az aluljáróból nyíló állomás bejáratában sárga szín fogadja az utasokat, a mozgólépcsőn leérve pedig az átszállószint modern csarnokában találjuk magunkat. „A melegszürke falburkolat, a szabadon lebegő, különös lámpatestek látványa és a tágas tér szokatlan az M3 metróállomások területén."
A hosszú mozgólépcső eredetileg világos burkolatát élénk, égkék színűre cserélték, a peronszint jól ismert csempefalai azonban megmaradtak. Az oszlopokat fehér kismozaik burkolja, a kábeltakaró türkiz árnyalatú lett. Az M2 és M3 metróvonalakat összekötő folyosó korábban szögletes térszerkezete a tervezők szerint „futurisztikus formát" és szintén türkiz burkolatot kapott.
A hetven méter hosszú folyosón naponta annyi ember halad át, mint Eger városának lakossága. Az állomás akadálymentesítését nagy kapacitású felvonó biztosítja, amelyhez egy új alagút vezet.
Az állomás a felújítások után már három kijárattal rendelkezik, az Andrássy út tengelyébe illeszkedő üvegburkolatú építmény a tervezők hasonlata szerint nappal színváltó jégkockaként, éjszaka rizspapír lámpásként jelöli a metróállomás új bejáratát.
Az állomás építész tervezői Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence. A Deák Ferenc tér építészeti koncepcióját Csapó Balázs és Gurdon Balázs mutatja be az alábbi videóban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.