Végre végig lehet sétálni a Lánchídon

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2022. július 22. 06:32

Hatalmas mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton-pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően már végig lehet sétálni a Lánchídon. A hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak.

Már végig lehet sétálni a Lánchídon Forrás: BKK

Alig egy évvel a pályaszerkezet-bontás kezdése, és csupán 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.

Ezek a trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel - olvasható a szerkesztőségünkbe eljuttatott sajtóközleményben.

A Lánchíd felújítása Forrás: BKK

A parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások, a két pillér között azonban már a végéhez közeledik az oda beépített új acélelemek, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme. A festősátrakban ezen a szakaszon már 80 százalékban végeztek a korrózióvédelmi feladatokkal.

Véget értek a villamos-aluljáró melletti nagyobb kőmunkák

A pesti villamos-aluljáró mellett is sikeresen befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A mellvédfalakat és a hozzájuk csatlakozó korzó kőfelületeit a szakemberek megtisztították, a hiányokat pótolták, valamint új lábazati köveket is elhelyeztek. A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és újakra cserélték, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.

Forrás: BKK

A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát.

Mostanra a híd közepéről ismert, ponyvával fedett korrózióvédelmi sátrakat is felállították, és elkezdődhettek a korrózióvédelmi munkák a régi festékréteget eltávolító acélszemcseszórással. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.