Látogatóközpontként nyílt meg a Magyar Királyi Lovarda kicsinyített mása

Kisbér
PUBLIKÁLÁS: 2020. november 02. 11:36

Kisbéren befejeződött az új látogatóközpont építése, amely a településen lévő, 160 éves Magyar Királyi Lovarda kicsinyített mása – olvasható az MTI hírei között. A látogatóközpont épületében kiállítóhelyiségnek alkalmas közösségi teret alakítottak ki, valamint idegenforgalmi tájékoztatókat helyeztek el. Elkészült egy tematikus játszótér is, amelyet Kisbér testvértelepülésén, a szlovákiai Gútán található fedeles fahíd mintájára építettek, és különböző játékelemekkel szereltek fel.

Az újjáépített gútai fahíd, amely ma a leghosszabb teljes faszerkezetű híd Európában Forrás: kissgab / Wikipedia

A két létesítmény a kisbéri Mini Magyarország makettpark közelében található, ahol Magyarország 43 kiemelkedő épületének kicsinyített mása látható. A kisbéri beruházás egy határokon átnyúló közös pályázat része, amelyben

hat szlovák és négy magyar Duna-menti település egymás nevezetességeinek kicsinyített másait építi fel, amelyek interaktív játszótérként használhatók.

A "CULTPLAY - Interaktív tematikus parkok" nevet viselő projekt célja, hogy határon átnyúló turisztikai látványosságokat hozzon létre. Például Érsekújváron a régi vár makettjét készítik, Tatán a gútai malom épül meg játékos elemekkel, Észak-Komáromban a Csillag erőd mintájára készül játszótér, Révkomáromban az észak-komáromi Öregvár elevenedik meg. Oroszlányban a vágsellyei Pázmány-kastély, Gútán készül el a tatai vár mása, Ógyallán az oroszlányi Bányász Múzeum mintájára, míg Vágsellyén a majki kolostor mintájára készül játszótér.

Magyar Királyi Lovarda Kisbéren Forrás: Kisbéri Lovarda / Facebook

Az együttműködő települések között kivételt jelent a szlovákiai Szőgyén, ahol egy mobil színpadot létesítenek. A CULTPLAY parkokat magyarul, szlovákul és angolul elérhető mobilapplikációs fejlesztéssel is népszerűsítik.

Tudta?

A gútai fahíd a leghosszabb teljes faszerkezetű híd Európában. A Kis-Duna 86 méter hosszú és 2,25 méter széles hídját 1997-ben a helyi természetvédők építették beton pillérek segítsége nélkül, a ma már nem létező híd mintája alapján, mindössze 9 nap alatt. Az eredeti híd csak 60 méteres volt, a kilencvenes években a helyiek hosszabbították meg 24 méterrel, ekkor lett a maga nemében a leghosszabb fahíd Európában. Az eredeti hidat a fagyos időjárás tette tönkre, a régi pillérei még ma is láthatók, amikor alacsony a víz szintje.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.