Nagy közös kutatást és prezentációt készített a Google, a Szállás.hu és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), ami természetesen azt mutatja, hogy digitalizáltak lettünk. Az összefoglaló szerint a 2018-as év adatai alapján egyre többet érdeklődnek a netezők turisztikai termékek és szolgáltatások iránt, ez 9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Egyre többen teszik ezt mobilról, a kapcsolódó keresések 49 százaléka innen indult.
Az országok közt Olaszország, a városok közt Bécs a legkeresettebb a magyarok közt. Magyarországra pedig Németországból kerestek rá a legtöbbször turisztikai céllal.
2016-ban a legtöbb utazós keresést augusztusban indították, de tavaly már a július volt a csúcs. A legnagyobbat a last minute ajánlatok emelkedtek e téren. A konkrét márkákhoz, termékekhez, szolgáltatókhoz kötődő keresések is nőttek, miközben az általánosságokra kevesebbet keresnek rá. A cégek hirdetései miatt tájékozottabbak az emberek, ezért is keresnek specifikáltabban.
Visszatérve a keresésekre, az olaszok után Horvátország és Ausztria voltak a legtöbbet keresett úti célok. A legnagyobb ütemben a Görögországra és Szlovéniára irányuló keresések nőttek. A városoknál az említett Bécs után Barcelona és London következik, Barcelonára pedig 33 százalékkal többen kerestek rá, mint korábban. Belföldön Siófokra és Hajdúszoboszlóra is kiemelkedően sokan keresnek rá.
Külföldről a németek mellett a britek és olaszok érdeklődnek leginkább Magyarország iránt, de nagyon nő a kiváncsiság a spanyolok és franciák részéről is. A külföldiek leginkább a budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.
Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója elmondta, a szálláshelyek digitalizációja nem halad eléggé, főleg a kisebb helyek vannak elmaradva ebben. Mindössze a kicsik 8 százaléka használ szálláshelykezelő szoftvert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.